radiatorvifte og kupèvifte trøbbel på s2 91mod.

Anbefalte innlegg

Hei!

kjøpte meg en 91 mod s2 coupe med gammel type klima og litt trøblete vifter for en liten stund siden:p

Har noen spørsmål angående dette:)

1: radiator vifta går konstant for fult når klima displayet er på og ikke i dete hele tatt når det er av, selv om temperaturen stiger over 90 grader.

er det normalt at den slutter når man skrur av klimadisplayet og motsatt?

hva kan være årsaken at den ikke starter når tempen stiger? han før meg byttet føleren bak på toppen, nede på radiator og den ene på vannrailen (litt usikkert hvilken, men mente det var thermobryteren)

2: Kupè vifta går for full pupp hele tiden. måtte legge inn en egen bryter til den.

virker som resten av knappene på klimadisplayet funker untatt den å skru ne styrken på vifta.

Noen som vet hva det kan være?

tenkte å kjøpe meg et nytt display å prøve.

mvh

vegard opland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radiatorvifta skal kun gå på trinn 1 når klima skrus på og vifta skal få signal fra bryter på radiator for styring når vanntempen blir høy så er noe kluss med elektrisk her ja. Å prøve en annen styreenhet er jo en enkel sak. Har en liggende hvis du vil prøve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radiatorvifta skal kun gå på trinn 1 når klima skrus på og vifta skal få signal fra bryter på radiator for styring når vanntempen blir høy så er noe kluss med elektrisk her ja. Å prøve en annen styreenhet er jo en enkel sak. Har en liggende hvis du vil prøve.

regner med du snakker om displayet i bilen når du skriver styreenheten?

har fått tak i en allerede, så bli prøvd i dag eller i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen forksjell med nytt klimadisplay.

skal prøve å bytte formotstand på kupè vifta i kveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på her jeg.

Jeg har sliter med det samme som deg på min 90 quattro 1991. Jeg har også prøvd nytt klima panel uten resultat, kupevifta går for fullt til og med er når klimapanelet er frakoblet. Har du kommet noe lengre med ditt problem? Noen som eventuelt vet hva som styrer turtallet på denne vifta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.