Toning av ruter: Mulig å få til uten "speilaktig" ramme i ytterkant av rutene ?

Anbefalte innlegg

På en del av våre kjære Audier og VW'er har de originale side- og bakrutene små svarte prikker i ytterkant for å gjøre overgangen fra gummilist til glass mer "flytende" for øyet (antar jeg).

Når man da ettermonterer sotefilm på slike ruter ser jeg altfor ofte at det i dette området ikke blir så godt resultat - det ser ut til å bli luft mellom disse prikkene under solfilmen, slik at det blir en helt synlig "ramme" rundt ytterkanten av vinduet. Dette synes jeg ser mindre pent ut og gir et lite originalt look.

På Allroaden jeg hadde før fikk jeg denne kanten og irriterte meg over dette, da det på en måte fikk et litt amatørmessig preg over seg selv om selve filmen var lagt proft og fint. Skulle jo hatt et bilde her nå, men det har jeg selvfølgelig ikke.: rolleyes

Vurderer i disse dager kjøp av ny bil, og den ene jeg har kikket på har selvfølgelig ikke originaltonede ruter. Derfor:

Har noen erfaringer med at dette er mulig å unngå ? Noen firmaer som har klart dette pent ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det er noen firma som kan pusse/polere ned disse prikkene for att det ikke skal dannes luft under filmen.

Jeg la 3M film på en Audi 80 jeg hadde en gang, og der fikk jeg faktisk festa den veldig gode når jeg dro over noen dager etter filmen var lagt. Ble de vistes litt enda, men man måtte intill bilen for og se dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal gå an å få bort om du venter en stund åsså får dem til å ta varmepistolen rundt kanden.. da skal du klare å få bort dette veldig bra. evnt om det går å få "slipt" eller skrapt bort noe av det svarte rundt så blir overgangen en del mindre synlig. mn som sagt av mission så om du skraper over etter en stund så får du det bort ganske bra.. samt å ta varmepistolen rundt å krympe filmen godt rundt "nuppene"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan rubbes ned med mild rubbing. Gjorde dette på en av de gamle bilene. Ble knallbra da prikkene ble heeeelt flate.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ett problem ja.

Vet mange solfilm merker sliter med og finne film/lim som egner seg bra der samtidig som den skal være bra ellers.

Vet de driver og prøver og lage film som er bra til dette.

Godt tips er som nevnt over her og la det gå noen dager og deretter gå over med varmluft pistolen utenfra og legg den inntil.

Da er vannet borte og den limer bedre med en gang.

Men anbefaler ikke og dytte på filmen hele tiden fra den er lagt for da fester den dårligere. La den være urørt i noen dager før man går over.

Vi gjør dette på flere biler. Men det er ofte ett problem at kunden skal ha det strøken med en gang man henter bilen og det er desverre vanskelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.