chippet 1,8t kutter ved belastning

Anbefalte innlegg

Har fått chippet a6`n (1,8tq 2000). Skal være rundt om 195hk og 300nM.

Når bilen drar på fjerdegiret rundt om 3000rpm i bratt oppoverbakke med campingvogna på slep, opplever jeg at den kutter et sekund, så det "lugger" sjikkelig. Er det den gamle orginale magnetventilen som ikke holder turbotrykket? Noen som har opplevd det samme?

Har opplevd samme "nykket" ved kraftig akselerasjon uten henger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller er det hull i vakumslange noen plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden dette er en A6 og er 2000mod så regner jeg med det er en APU-motor? Har samme motor i min og hadde samme problemet.

 

Når min fikk motstand gikk den i nødmodus veldig raskt, men hoppet likevell tilbake i vanlig modus like fort. Var nesten slik man var redd for å hakke tenna i rattet pga hakkinga.

 

Når han som chippet min las ut feilkodene på motoren fikk han opp noe som omhandlet dreiemomentet. Han fikk laget ei drivfil med litt mindre dreiemoment og etter det har jeg ikke hatt problemer.

 

Jeg vil tippe at det er en dårlig N75-ventil.

Jeg har byttet N75, lambda og LMM. Har dog ikke sjekket med nytt oppsett etter dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kim! Kommet frem?

 

Tipper du får bilen i orden om du stikker innom en Møller forhandler og får en ny N75. Det er greit å bytte denne, selv på ferie med lite verktøy.;) Hvis du klarer deg til du kommer hjem har jeg antagelig fått tak i en til deg.Synd vi ikke fikk sjekket dette før du startet.

 

Fortsatt god ferie. Hils! Forresten, har du sett bilen til Kenneth? :dødhest:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i kontakt med Sulland bil i Bodø idag, de sier jeg har N75F: 058906283F på min bil. Og at den jeg tenkte å sette på ikke passer overens. Leste på forumet og rundt omkring at 034906283H skulle være tingen etter man hadde chippet. Bilen det gjelder er Audi A6 1999 1,8TQ.

Noen synspunkter på hva jeg skal montere? Skal sjekke iløpe av ettermiddagen hva som er montert i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H og C er det de fleste bruker. fikk overboost med H ventil og nødmodus...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, mye forskjellige erfaringer hær. hvilken bruker du da som funker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke H den som sitter orginalt i tt med 225hk? da budre den funke på 195hk? Selvfølgelig ikke samme turbo i de bilene men....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke H den som sitter orginalt i tt med 225hk? da budre den funke på 195hk? Selvfølgelig ikke samme turbo i de bilene men....

 

Har lest meg frem til at en bør ha J eller H på chippet 1.8t. Jeg var på møller idag og hentet en N75 J, skal prøve å montere den senere i kveld.

 

delenr: 034 906 283 J

 

kr 765,- med vacn rabatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har H ventil på min chippa 1.8t. Trykket økte med nesten 0,2. Ingen problemer, går ikke i nødmodus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.