Anbefalte innlegg

Hei

 

Er ny på forumet og har kjøpt meg en Audi A4 02 mod 2,0 sedan, som eg fekk meget rimlig grunnet ulyder i motorrommet og dårlig olje trykk av ei eldre dame. Det virket ut som at lyden kom høgt i motoren, så vi trudde det var ventilløfterene som var slakke, og byttet disse. Men det var det ikke, vi tok av bunnpanna og der fant vi ei tett oljesil, full i spon og eit rådelager som såg slik ut :

 

rådelagere.jpg

 

Lurer no på hva som er det lureste å gjøre? Er vel ikke bere å bytte disse? :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser veiva ut? Regner med den må slipes, evt byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser veiva ut? Regner med den må slipes, evt byttes.

 

Har ikke sett på veiva enda, er vel sikkert stor sjangse for at den har fått seg en kakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok bytte veiva/slipe og bytte råden. Og da fører det med seg endel kostnader i samme slengen, komplette råde og veivlager blant annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det då vere like godt å få tak i ei short blokk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det då vere like godt å få tak i ei short blokk?

 

Ja, det vil jeg tro, men hadde det vært meg hadde jeg byttet alle lager osv i den også før jeg satt den inn i bilen. Men da har du jo veiv og råde da. evt flytt det over til den blokka du har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde sett meg om etter en komplett brukt motor som er ok, så tatt av bunnpannen på den og sjekket silen og rengjort/byttet denne før jeg monterte motoren inn i bilen. Det har vel vært en del tilfeller av det der på den 2.0-motoren? Er det bare skitt og søl på de gamle lagrene, eller er de rustne også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde sett meg om etter en komplett brukt motor som er ok, så tatt av bunnpannen på den og sjekket silen og rengjort/byttet denne før jeg monterte motoren inn i bilen. Det har vel vært en del tilfeller av det der på den 2.0-motoren? Er det bare skitt og søl på de gamle lagrene, eller er de rustne også?

 

Det er bere skitt og søl på dei lagerene. Er litt usikker no hva jeg skal gjøre : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du går for rep av den gamle motoren, så bør du nok demontere alt som er for å få gjort ordentlig reint. Det er sannsynlig at du har dritt ganske mange steder der det står oljetrykk etter at rådelagrene har blitt med veiva rundt sånn som dem har hos deg. Skal du reparere, er det i beste fall sliping av veiv og normalisering av råde...det hender ofte at veiva blir banka skeiv med såpass rådebank som har vært her, men dette kan i en del tilfeller fikses ved å slipe den rett.

 

Lykke til med bilen enten du skal reparere eller bytte motor :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vitt jeg ser det så har jeg 3 valg:

 

- Kjøp en delemotor

- reparere den som jeg har

- Kjøp ei short block

 

Noen som veit prisen og delenummeret på ei short block til bilen min? (AUDI A4 2.0 ALT)

 

Takk for all hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rundt 40k for en shortblock og omtrent det samme for en topp, så den planen tror jeg er rimelig sjanseløs. Jeg hadde sett meg om etter en brukt motor som er i orden og som jeg skrev lengre opp, sjekket silen og rengjort så den hadde best mulig forutsetninger for å holde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ein brukt motor for 18k svenske som er vel 16k norske ca. Denne motoren har bere gått 99000km, er en ALT motor som jeg skal ha Ville dere satset på noe i slikt, eller? Er prisen bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.