#1 Skrevet Juli 13, 2010 Nå er jeg lei av å spørre "eksperter" om dette. Er det noen her inne som kan fortelle meg hvor mye 1 diesel HK er i bensin HK? Har prøvd å google det uten å komme finne en kalkulator som gir meg en utregning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2010 1 hk er vell 1hk? men er mere newtonmeter i 1 diesel hk enn 1 bensin hk.. skyt meg visst jeg tar feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 13, 2010 Hva veier mest av 1 kg diesel og 1 kg bensin? Er jo snakk om en måleenhet. Det jeg tror du tenker på er hva som er kjappest av 100hk diesel motor vs 100hk bensin, og da er det gjerne diesel motoren som har mest newtonmeter som er kjappest... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 13, 2010 Nm x rpm / 7120 = HK KW(kilowatt) x 9550 / rpm = Nm Er ikke noe som heter dieselhk og bensinhk nei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2010 Nm x rpm / 7120 = HK KW(kilowatt) x 9550 / rpm = Nm Er ikke noe som heter dieselhk og bensinhk nei.. en enkel måte å si det på er at hk er et resultat av turtall og moment, på samme måte som moment er et resultat av rpm og hk. det som gjør dieselmotorer tilsynelatende sprekere er at disse har mye mindre turtall enn en bensinmotor, og dermed høyere dreiemoment (selv om sekseren i kebabtralla mi går til nesten 5k rpm før girskifte ved kick-down) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2010 En hk er 75 kilo en meter opp på 1 sek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2010 En hk er 75 kilo en meter opp på 1 sek. Takk! jeg som trodde at 1 hk var 75km, 1 lysår bortover opp på 45 madrasser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 14, 2010 Takk! jeg som trodde at 1 hk var 75km, 1 lysår bortover opp på 45 madrasser Stemmer faktisk det han sa Det trengs 1 hk for å løfte 75kg 100cm loddrett opp. Det er den opprinnelige refferansen til verdien hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 14, 2010 Jeg tror noen kan ha godt av å lese litt her: smil : http://en.wikipedia.org/wiki/Hp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 14, 2010 Å der står det det samme:) The metric horsepower of 75 kgf-m per second is approximately equivalent to 735.499 watts. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 14, 2010 Stemmer faktisk det han sa Det trengs 1 hk for å løfte 75kg 100cm loddrett opp. Det er den opprinnelige refferansen til verdien hk. haha, ja visst man ser sånn på det.. lærer noe nytt hver dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 14, 2010 The boiler horsepower is used for rating steam boilers and is equivalent to 34.5 pounds of water evaporated per hour at 212 degrees Fahrenheit, or 9,809.5 watts. Hvor mange HK har komfyren din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 15, 2010 Hvor mange HK har komfyren din Legg sammen effekten av stekovnen og alle platene. Del på 1000 for å gjøre om til kW. Gang med 1,36 for å gjøre om til HK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...