#1 Skrevet Februar 12, 2005 Hva innebærer egentlig dette? Hadde bilen på service, allroad 2,5tdi-03 på longlife service. når jeg ser på speedometer/km-nedteller for neste service, så sier denne at jeg skal ha service igjen etter 15.000 km. Dette kan vel ikke akkurat kalles longlife? Olje er vistnok av longlife-type, og etter hva jeg har hørt tåler denne 50.000 km. Er dette bare et triks fra forhandleren? Trodde longlife betydde lengre serviceintervall. 15.000 km er vel ikke lengre enn vanlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2005 longlife service på din bil gjør at du kan kjøre intill 2 år eller 35 000 km som maks før den sier i fra, kommer ann på bruken av bilen. Men kan si i fra så tidlig som etter 15 000 km, hvis den er kodet til longlife og ikke tid/km service. Det er 4 sylindrete TDI motorer med longlife service som kan kjøre maks 50 000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2005 Kan jo være at bilen din er programmert inn til å følge det gamle 1år/15' intervallet istedenfor Longlifesystemet. Har vært borti at "klønete" mekanikere surrer det til slik at bilen går over på det varslingssystemet uten at kunden har bedt om det (Det er ihvertfall forklaringen som blir brukt ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...