lim til omtrekking av interiør

Anbefalte innlegg

I dag har jeg og min sammboer ringt til fem forskjellige møbeltapetserere(eller hva dem kaller seg) og spurt om lim.

men fikk samme svar av alle.

Det beste limet til å trekke om innredningen i en bil er vanlig kontaktlim. en brukte biltema sine produkter, så da kjøpte jeg en box kontaktlim fra biltema.

Den funka veldig bra, men du må ha masse masse lim.

jeg gikk tom når det var en liten bit igjen : bråk :: bh :

Er litt spent på hvordan det ser ut i morgen når det er tørt.

tenkte jeg bare skulle nevne det jeg : smil :

Og nå er det ingen som har samme fargen i bilen som meg så :fy: næ næ næ næ. :nana: he he he.

håper det blir bra.

 

MVH.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt lim skal tørke ca 10min før delene sammenføyes!

Hvis ikke sitter det alderi bra og det går fort med mye lim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis limet du bruker er for tyntflytende såkandufå problemmed at limettrekke inni stoffetogu får stygge flekker. Men du kan f.eks bruke noe spraylim.Dette er kontaktlim på sprayboks. Funker kjempe fint til festing av filt på basskasser o.l ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

limte taket med kontaktlim på box.(0,5L fra biltema) brukte en pensel/kost til å spre det utover med. ventet selfølgelig de 10 min på tørking. dette funka veldig bra.

kjika på det nå og det som er limt ser veldig bra ut.

og limet sitter som bare det.

skal lime det jeg ikke fikk gjort i går så tror jeg taket er i box.

nå må jeg bare finne ut hvordan jeg tar ut trekket på takluka.

 

MVH.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Granvilles Spraylim på mitt taktrekk. funka som fy og det satt godt. Hadde det i bilen ei uke, og siste dagen på Bugrun i solsteiken datt det ned... Så neste gang bruker jeg ikke Granville..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Granvilles Spraylim på mitt taktrekk. funka som fy og det satt godt. Hadde det i bilen ei uke, og siste dagen på Bugrun i solsteiken datt det ned... Så neste gang bruker jeg ikke Granville..

 

 

Samma problemet her. Med ett annet lim merke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.., går det ikkje an å bruke Stinger sin spraylim då? Den er vel laga for å trekke basskasser o.l. men den sitter som f***!

 

(PS: Har ikkje prøvd den i solsteiken)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter limet fortsatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som har hatt posetive erfaringer med kontaktlim, slik at det har sett bra ut i lang tid etterpå uten å løsne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sitt kontaktlim får du rimelig bra betalt for på plata i Oslo ;).. det lukter jo noe SINNSYKT.. så tenk på at bilen din blir "ubrukelig" noen dager etter at du har jobbet med det...

Har benyttet limet på bass-kasser og det sitter ihvertfall utrolig bra på MDF, spoon etc.. hvorvidt det sitter like bra på stoff, plast etc... vet jeg ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde gått for spraylim.

Vanlig kontaktlim på tube kan klumpe seg til eller gå igjennom stoffet, og det blir ikke mye fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så konklusjonen er altså å bruke kontaktlim på spray? Er så redd for at dette vil gå gjennom stoffet som skal inn i bilen. Lurer på hvordan det der blir, skal jo følge hver kul og sving i setet, hva gjør du da a? Klipper til 100000 små biter for å få alt inn i sprekker og hull?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte wurth sin spray lim på noe jeg dreiv å limte og den funka kjempe bra men gikk tom så eineste løsninga på kvelden va biltema... Kjøpte der, kom hjem limte resten og et par tima seinere løsnet det så den kastet jeg fort å kjøpte ny på wurth :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere som har peiling her?

Som har erfaringer om hvordan ting funker over tid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt Casco sin kontaktlim på boks (ikke spray)

Har ikke hatt noen store problem med at det klumper seg, og dersom det skjer gjør det ikke stort. Har brukt det på noe "Alcantara" lignende soff, noe som er veldig tynt, og det funket også helt supert! :)

Men for all del legg på tynt lag på begge sidene som skal limes.. Vent til det ikke kleber (5-10 min) og føy sammen. Kan være fint å bruke en liten plastskrape for å fjerne ujevnheter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.