Anbefalte innlegg

Da jeg svinger ut fra et kryss, eller svinger i det heletatt og gir gass kommer det tikkelyder fra fremhjulene et sted. Lyden hører jeg ikke da jeg kjører vanlig, og heller ikke ved hard på drag. Er kun da jeg svinger og gir gass.

Hva kan det være? Er det drivknutene? Hører også en skrangle lyd fra høyre framhjul da jeg kjører på ujevn vei. Er noe tynt metall lyd som ligger å skranger. Hva kan egentlig ligge å skrangle der? Er ved høyre framhjul, for er da det hjulet treffer noe det skrangler :confused:

Bil: FWD, Audi A4 B5 Stasjonsvogn. 1.9TDI

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hører veldig ut som Drivknute dette ja! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jooho, så gøY :( not :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men en annen ting å. Jeg kan kjøre i sirkel uten at jeg hører noe.. Og pappa mener at en dårlig drivknute skal bråke MYE mer, og hele tiden..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt tilnærmet samme symptomer på en 1999 a6. da var hjullagret synderen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da ville jeg vel ha hørt det under kjøring å? I svinger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En gåen drivknute begynner først å bare lage litt klunkelyder av og til når du svinger og blir verre og verre helt til du har lyden nesten hele tiden uansett om du svinger eller ikke..

et hjullager kan ha endel forskjellige symptomer men vanlig at du får "dekkstøy" / vibrasjon når du kjører, denne støyen / vibrasjonen trenger ikke å være der hele tiden, kan feks kun være der når du svinger til høyre...

bøy deg under bilen på den siden lyden kommer i fra og sjekk om mansjetten er hel, eventuelt ta av mansjetten og smør opp knuten, kan hende du berger den! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En gåen drivknute begynner først å bare lage litt klunkelyder av og til når du svinger og blir verre og verre helt til du har lyden nesten hele tiden uansett om du svinger eller ikke..

et hjullager kan ha endel forskjellige symptomer men vanlig at du får "dekkstøy" / vibrasjon når du kjører, denne støyen / vibrasjonen trenger ikke å være der hele tiden, kan feks kun være der når du svinger til høyre...

bøy deg under bilen på den siden lyden kommer i fra og sjekk om mansjetten er hel, eventuelt ta av mansjetten og smør opp knuten, kan hende du berger den! :)

Takk :) Da har jeg noe å gjøre fremover ser jeg :) :)

For det er ikke høye lydene. Bare små klikke lyder. Så kan være at den begynner å bli slitt. Har merket den klikke lyden har blitt høyere og høyere i det siste

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Da har jeg noe å gjøre fremover ser jeg :) :)

For det er ikke høye lydene. Bare små klikke lyder. Så kan være at den begynner å bli slitt. Har merket den klikke lyden har blitt høyere og høyere i det siste

er en relativt kurant jobb å bytte uansett Thomas :) å du bare leverer det som er ødelagt når du kjøper nytt så får du pant på det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt :) Ser at han FK Autoparts i Trøgstad selger drivledd og sånne ting. Ytre drivledd til passat skal han ha 750kr for, så får håpe det er en like fin pris på min A4. Skal kontakte han å høre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

15072010352.jpg

Mangler det noe her? sitter like forran framdekket. Bak plast skjermen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm. kan du ta et bilde legre fra? :)

klarer ikke helt og se hva dette der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fikse det imorgen. Har nå skrudd på hjulet og parkert bilen.

Merket også at foringene på stabilisatorstaget er helt slitt. Gummien er helt ødelagt. Så skal få bytte de snart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

19072010357.jpg

Bilde er tatt fra andre siden av bilen, men her kan du se hvor den er. Er på baksiden av skjermen her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du har bilde av der er vel egentlig bare "alignment" hullene for traversen forran?

Lurer oppi en sylinder med eksakt samme OD som hullet er stort, sånn at ting liner seg opp, og setter så fast innfestninga av travers mot resten av bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.