#1 Skrevet Juli 14, 2010 (endret) Hei I forbindelse med at batteriet var ute når tannstangen ble byttet har jeg nå fått opp ABS/ESP lys: Feilkoden er: Steering angle sensor: Fault. Har sett en annen tråd her om samme problemet, men da var det mekanisk failure. Uansett, må sensoren byttes? Jeg hadde ut det dekselet under rattet, har jeg kommet bort i en ledning eller noe? Når jeg satt på igjen batteriet sto tenningen på, og det kom opp da samt at tiptronicen var i nødmodus. Får slettet koden, men kommer tilbake når man svinger på rattet. Har noen en framgangsmåte på hvordan komme til den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2010 Etter at jeg monterte cruisecontrol fikk jeg også opp feilmelding på rattsensoren. Prøvde å nullstille den men det hjalp ikke, så trodde jeg hadde klart å ødelegge sensoren. Hos meg viste deg seg at sensoren var -362° feil og derfor ville den ikke går tilbake til grunninnstilling. Rett opp hjulene og sjekk measuring block for stearing angle sensor under [03 - ABS Brakes] og se den gir den en verdi, og i såfall hvilken verdi den gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2010 Hei og takk for svar:) Den gir en verdi på 360* grader, når rattet og hjulene er rett fram. Hva må gjøres da? Får ikke grunnstilt den.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2010 Du har vel snurret på rattakselen da mellom du demont/monterte. skru den av igjen. mens bilen er tilkoblet vagcom so beskrevet over her. få den til 0 grader i midtstilling. Ring om du lurer på noe. har akkurat gjort dette på min Har den glemt kodingen så må du kode den opp igjen og 41 48 48 47. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2010 Alright:) Den e grei:D Takk skal du ha, du hører ifra meg om jeg ikke får det til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 16, 2010 (endret) Da var det løst. Jeg tok av rattstammen og snurret det runde tilbake. Så inn for å slette feilkodene. Softkodingen var intakt. Når jeg da startet lyste ABS og ESP lyset. Når jeg tråkket inn bremsen slukket ESP lyset(det betyr at den er i kalibreringsmodus) Da var det bare til og ta noen runder på plassen også kjøre, den slukket da etter 200meter. Takk til mr. Bigton for telefon support:D Edit: Fikk lyset tilbake igjen, snakket med Mr.Bigton igjen, jeg skulle prøve å kalibrere den på nytt igjen. Jeg fulgte denne oppskiften: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A6_(4B)_Brake_Electronics_(Bosch_5.7) Nå har jeg kjørt en lengre tur, og alt fungerer supert:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2010 Flott at du fikk det til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...