Rattvinkel sensor: Fault A6 2001

Anbefalte innlegg

Hei

I forbindelse med at batteriet var ute når tannstangen ble byttet har jeg nå fått opp ABS/ESP lys:

Feilkoden er:

Steering angle sensor: Fault.

Har sett en annen tråd her om samme problemet, men da var det mekanisk failure.

Uansett, må sensoren byttes? Jeg hadde ut det dekselet under rattet, har jeg kommet bort i en ledning eller noe?

Når jeg satt på igjen batteriet sto tenningen på, og det kom opp da samt at tiptronicen var i nødmodus. Får slettet koden, men kommer tilbake når man svinger på rattet.

Har noen en framgangsmåte på hvordan komme til den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at jeg monterte cruisecontrol fikk jeg også opp feilmelding på rattsensoren. Prøvde å nullstille den men det hjalp ikke, så trodde jeg hadde klart å ødelegge sensoren. Hos meg viste deg seg at sensoren var -362° feil og derfor ville den ikke går tilbake til grunninnstilling.

Rett opp hjulene og sjekk measuring block for stearing angle sensor under [03 - ABS Brakes] og se den gir den en verdi, og i såfall hvilken verdi den gir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar:)

Den gir en verdi på 360* grader, når rattet og hjulene er rett fram. Hva må gjøres da? Får ikke grunnstilt den....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel snurret på rattakselen da mellom du demont/monterte. skru den av igjen. mens bilen er tilkoblet vagcom so beskrevet over her. få den til 0 grader i midtstilling.

Ring om du lurer på noe. har akkurat gjort dette på min

Har den glemt kodingen så må du kode den opp igjen og

41 48 48 47.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alright:) Den e grei:D Takk skal du ha, du hører ifra meg om jeg ikke får det til:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det løst.

Jeg tok av rattstammen og snurret det runde tilbake.

Så inn for å slette feilkodene. Softkodingen var intakt.

Når jeg da startet lyste ABS og ESP lyset. Når jeg tråkket inn bremsen slukket ESP lyset(det betyr at den er i kalibreringsmodus)

Da var det bare til og ta noen runder på plassen også kjøre, den slukket da etter 200meter.

Takk til mr. Bigton for telefon support:D

Edit: Fikk lyset tilbake igjen, snakket med Mr.Bigton igjen, jeg skulle prøve å kalibrere den på nytt igjen. Jeg fulgte denne oppskiften: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A6_(4B)_Brake_Electronics_(Bosch_5.7)

Nå har jeg kjørt en lengre tur, og alt fungerer supert:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at du fikk det til:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.