Coupé 7A sliter med høgt bensinforbruk og stopper på tomgang.

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp med bilen. Den har fusket ein del før men har alltid komt seg igjen etter kort tid. Men no fusker den omtrent konstant, drar dårligt og bensinforbruket har doblet seg pluss litt til. Når eg kjem inn i kryss og trykker inn clutchen så dør motoren, og den jager veldig mykje på tomgang når den ein sjelden gang ikkje stopper.

 

Er forresten ein Coupé Quattro med 7A motor, 89 modell.

 

Så er det den berømte LMM'en som har tatt kvelden hos meg eller er det noko anna?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slangen mellom luftmengdemåler og innsuget som har revna?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen er fin, har hatt den av og sjekka. Er også begynt å lukte ein del bensin inne i kupéen på bilen no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

utlufting?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7A trenger ikke være letteste motor og feilsøke på :)

 

Men mitt tips er å sjekke om evnt bankesensor eller tempmåler til motorstyring er gåen :)

Evnt tomgangsregulator :)

 

 

Har opplevd at disse kan lage lignede krøll :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor eg finne tempmåleren til motorstyringa? Og kan tilføye at den fusker mindre med 98 oktan enn 95. Då er vi vel inne på bankesensorer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tempføler sitter i bakkant av toppen...hvit føler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg og ein anna hatt ei lita økt på bilen og målt både det eine og det andre. LMM virker ok, tomgangsregulator er ok, lamba er begynt å fuske og er nok grunnen til bensinforbruket. Men hovedgrunnen til fuskinga sliter vi med å finne. Blir nok satt på vent til det skal byttes motor i den da det er litt lettere å komme til og gå over alt når motoren er ute.

Bremsepedalen er og steinhard, bomba som har tatt kvelden her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og enda ein ting, ABS'en min vil ikkje slå seg av og dermed vil ikkje sperra slå inn. Er det eot relé som skal styre dette eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyser er også et svakt ledd på disse motorene. Egentlig er hele hitachi-sprutet tragisk:p

 

Husker min gikk mye jevnere og bedre med nye dyser fra 034.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er ikkje den første som nevner det, han som var med og målte meinte at det nesten er billigere å installere hiddensprut enn å feilsøke på det rakkelet der:p Nye motoren som skal i har 034 dyser så vi får sjå korleis det går;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alltids smart å lese ut feilkoder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd med dårlig resultat. Men om da er nokon i Bergens området som er gode på lese feilkoder takker eg ikkje nei til hjelp. Skal så klart få eit par kroner for det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg fått lest ut litt feilkoder, kom ikkje som ei bombe at eine bankesensoren var ferdig.

 

Knock Sensor 2 (G66)

Oxygen Sensor (G39)

 

Hvilken av bankesensorene er det som har tatt kvelden? Og oksygensensoren, er det den som sitter under den svarte slangen som går inn på innsuget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oxygensensoren din er lambda'en din som sitter på starten av katalysatoren din :)

 

Vil du spare penger så kjøper du universallambdaen med tre ledninger fra biltema. Bare pass på å få koblinga mellom den lambdaen og ledningsnettet fra den gamle til å sitte ordentlig! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rekner med det ikkje er noko hokuspokus å koble opp den biltemalambdaen?

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift begge bankesensorene. Om en bankesensor er defekt går det sikkert ikke lang tid før den andre legger på røret. De koster ikke mange kronene uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.