#1 Skrevet Juli 14, 2010 (endret) Hei Har hatt A6 min i ett år nå og kjørt på ca 16000km. Regner med det er Longlife olje på bilen(service ble tatt på møller før jeg kjøpte bilen og ingen service melding har dukka opp). Ser at jeg skal bruke vw 506.00/506.01. Denne betegnelsen står ikke i de nettbutikkene jeg har titta i, der er beskrivelen som 5W-30.(regner med det står noe mer på kannene men beskrivelsen i nettbutikk sier ingen ting om dette) Hvordan finner jeg ut hva slags olje jeg skal ha og hvor kjøper jeg det billigst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2010 Du skal ha olje med viskositet 5W-30 da iallefall. Jeg bruker Castrol Magnatec, den er ikke fryktelig dyr, fåes på mekonomen for rundt 550 -20% rabatt. Møller har denne oljen i kran på veggen, og literprisen er derfor mye billigere når de bytter den enn når du kjøper den enkeltvis dessverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2010 Skal stå oljekvaliteten også, hvis ikke får du sende en mail angående dette. Ellers må du fysisk kikke på oljekanna 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2010 Jeg ville ha brukt Castrol EDGE 5W-30 (longlife olje) en meget god olje fåes kjøpt hos f.eks Thorsov, Mekonomen osv. (et lite utdrag om Castrol EDGE 5W-30 fra Castrol sin hjemmeside) Den nyeste teknologien og en spesifikk formel for moderne Audi og VW motorer. Tekniske spesifikasjoner og godkjennelser: VW longlife godkjennelsene( 503 00, 504 00, 506 00, 506 01, 507 00 ) er påkrevet, BRUKES Castrol EDGE 5W-30. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2010 Takk for svar. mvh Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...