#1 Skrevet Juli 14, 2010 (endret) Girkassa mi i Gnolfen har tatt kvelden. Så da lurte jeg på om det er noen som veit om girkassa fra en 1,8 L passer i en 1,6 L ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2010 Girkassa mi i Gnolfen har tatt kvelden. Så da lurte jeg på om det er noen som veit om girkassa fra en 1,8 L passer i en 1,6 L ??? Sålenge vi snakker 5-trinns på begge så er det bare å flytte over.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2010 Nei det er ikke sikkert det passer. Kommer an på hvilken 1,6L du har. Har du ABU motoren må du mest sannsynlig ha 085 kasse og ikke 020 kasse som 1,8L har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2010 Nei det er ikke sikkert det passer. Kommer an på hvilken 1,6L du har. Har du ABU motoren må du mest sannsynlig ha 085 kasse og ikke 020 kasse som 1,8L har 085 kasse er vel forbeholdt 0,9 til 1,4 , altså fra Lupo, Caddy og Polo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2010 085 kasse er vel forbeholdt 0,9 til 1,4 , altså fra Lupo, Caddy og Polo? Denne motoren fantes også som 1.6 i både Golf 3 og 4. Golf 3 fantes altså med 1.6 av to helt forskjellige motortyper, slik Frode nevner her. Trådstarter må da finne ut hvilken 1.6 han har i sin bil. Bilde hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2010 Denne motoren fantes også som 1.6 i både Golf 3 og 4. Golf 3 fantes altså med 1.6 av to helt forskjellige motortyper, slik Frode nevner her. Trådstarter må da finne ut hvilken 1.6 han har i sin bil. Bilde hjelper. Er ikke stempla på motoren en plass a??? Åssen motor det er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2010 085 kasse er vel forbeholdt 0,9 til 1,4 , altså fra Lupo, Caddy og Polo? får golf 3 1,6 75 hk med 085 kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2010 Er ikke stempla på motoren en plass a??? Åssen motor det er.. Jo, er stemplet inn i blokka, men skal også stå på den klistrelappen som er i reservehjulsbrønnen OG i servicehefte. Lettere å finne det der. EDIT; motorkoder på 1,6 i mk3 er : ABU, AEA, AEE (75hk) + AEK, AFT, AKS (100hk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 15, 2010 Jo, er stemplet inn i blokka, men skal også stå på den klistrelappen som er i reservehjulsbrønnen OG i servicehefte. Lettere å finne det der. EDIT; motorkoder på 1,6 i mk3 er : ABU, AEA, AEE (75hk) + AEK, AFT, AKS (100hk) Det er 74 kw, AFT motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 15, 2010 Det er 74 kw, AFT motoren. Dama har aft motor i golf 3 der er det 020 kasse iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 15, 2010 får golf 3 1,6 75 hk med 085 kasse. Ser Per skriver det ja, isåfall ikke rart det raser for de uheldige som har denne girkassen, er såvidt den klarer 1,4 i Polo uten ras.. Dama har aft motor i golf 3 der er det 020 kasse iallefall. Stemmer det, er 020(02K) på min AFT også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 15, 2010 Ser Per skriver det ja, isåfall ikke rart det raser for de uheldige som har denne girkassen, er såvidt den klarer 1,4 i Polo uten ras.. Stemmer det, er 020(02K) på min AFT også.. Så da funker kasse fra 1,8 L da???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 15, 2010 Så da funker kasse fra 1,8 L da???? Jepp Gjør deg selv en tjeneste når du først er igang, skift olje og fett opp de indre drivknutene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 15, 2010 Jepp Gjør deg selv en tjeneste når du først er igang, skift olje og fett opp de indre drivknutene Takk for raske svar.. Må prøve på det da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...