#1 Skrevet Juli 15, 2010 Dr. Vegard har vært av med alt på fronten på bilen for å bedrive litt småfiks. Vel og bra det, men når ting skal på igjen så blir det skjevt! frontfangeren peker mer mot høyre enn den skal, noe som resulterer i at jeg ikke får den på engang. Har prøvd å løsne på relevante skruer og dytte den på plass, men det ser ikke ut til å fungere noe særlig.. Hvordan er det man justerer noe sånt? Jeg går her og irriterer meg over det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2010 Skal strengt tatt ikke være nødvendig å justere fangeren når den har vært på bilen fra før! Opp og ned justerer du med 10er umrako om jeg ikke husker feil, der de to boltene som holder fangeren sitter. Jeg pleier å feste de to boltene med noen runder først også klipse på fangeren på begge sider etterpå. Funker greit for min del hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2010 Nei, jeg blir ikke klok på det jeg heller. Men jeg har jo hatt av den rammen som radiatoren osv. sitter på.. kan det være noe justering på den? Opp/ned ser ut til å være ok, sånn mer eller mindre.. bilde for å forklare kommer asap 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2010 Telefonen var kranglete i dag.. fikk ikke overført bilder. Men jeg fant problemet! Forskjermen hadde lurt seg på feil side av radiatorrammen, og blitt litt bøyd.. så fangeren var faktisk rett, det var skjermen som var skjev. Så jada.. av med alt igjen og på igjen for n'te gang. Men takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2010 det man ikke lærer av på egenhånd blir ofte ikke husket, så all egenlæring er god læring eller hva Vegard? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 16, 2010 Nåja, jeg pleier å glemme det også jeg.. haha. Men! Fangeren har seget ned, det er en bra glippe mellom fanger og forskjerm. Lyktene har aldri vært så lett å få plass til iallefall Må man justere fangeren på festebraketten som holder den på, på sidene? Jeg NEKTER å ta av igjen dritten enda engang! Får si til folk at det er ekstra kjøling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 16, 2010 hehe, skjønner den. Har du sett om alt treffer der det skal med tanke på festene? muligens de ikke sitter ordentlig siden den "detter ned" igjen =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 16, 2010 De to festene du skrur umbraco skruene i kan du justere opp og ned for å heve eller senke fangeren. Kan hende du har kommet borti de eller noe slikt. Ikke noe du får justert på sidene iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 17, 2010 Hvilke fester? Bak, inni hjulbuen? Eller foran? De foran så iallefall ut som de bare kan monteres på én måte, var ikke mye til justering der. Det ser ikke noe pent ut nå nemlig, slenger ut et bilde senere om mobilen min er mindre kranglete i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 17, 2010 For å komme til de to justeringsskruene må du skru ut de to umrakoskruene som holder hele fangern i fremkant. De sitter opp i fangeren bak de to plastdekslene på hver sin side. Er vel to hakk større umrako på justeringsskruene enn de fangeren er festet med! For å justere dette trenger du ikke av med fangeren! Jeg tyr til paint for å illustrere: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 17, 2010 Hvilke fester? Bak, inni hjulbuen? Eller foran? De foran så iallefall ut som de bare kan monteres på én måte, var ikke mye til justering der. Det ser ikke noe pent ut nå nemlig, slenger ut et bilde senere om mobilen min er mindre kranglete i dag. Du ser det ytterst på den stanga som stikker ut mellom lykta og luftinntaket her: De kan justeres littegranne i høyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...