Problemer i etterkant av bytte av foringer fremme. S6 c4

Anbefalte innlegg

Hei!

Byttet i går bærearm og foringer på stabstaget foran på min s6 c6. Var litt usikker på momentet på skruene/boltene, men dro til " det jeg greide". Har i dag under kjøring fått en knakelyd ved oppstart og nedbremsing( like før full stans).Komer fremre del av bilen. I lav fart er det en gnisselyd som kommer ved hver omdreining av hjulet. Kommer også fra fremre del av bilen. fart ca 3-4 km/t. Noen som har noen innspill på hva som kan være gærnt. Skal i dag ha bilen opp på bukk igjen. Skal i dag ta høyre side (bærearm og styrestag.)

Noen som forøvrig har noen innspill på hvordan man får dratt ut hylsa som sitter i øvre foring på bærearma?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har fått sånn hylse inn igjen når du monterte de nye bærearmene også? Den kan sitte godt fast, men følger ikke med bærearmene, man må sette armen inn i traversen, så sette inn hylse fra undersiden og så bolten.. :) Gnisselyden tenker jeg er at du har kommet borti og bøyd litt på bremseskjoldet når du drev med bærekulen inn i fjærbeinet, det er helt vanlig. Bare å bøye litt tilbake. Husket du å bytte mutter og helst bolt også når du satte inn de nye bærearmene, og brukte enten medfølgende med bærearmene eller ny original bolt og mutter? Vanlig bolt har ikke riktig dimensjon og gir glippe med ulyd og fare for at det faller ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang takk Eyvind;-) Du et lite orakel:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.