pzero nero eller GY eagle f1gsd på polo gti

Anbefalte innlegg

vurderer på det sterkeste nye dekk til min polo gti cup e

å nå som den har bikket over 200 gamp så tengte jeg at jeg ikke nødvendigvis må spare på dekkene,

bilen leveres jo orginalt med pirelli pzero nero i 205/40r17

vil det vere en oppgradering å gå for goodyear eagle f1gsd når jeg nå skal kjøpe dekk?

goodyear dekket har jo også ett mye bøsere mønster enn pirelliene!

 

eventuelt hva annet burde jeg se på av dekk i denne prisgruppen? (rundt om 1000kr/stk)

leverer kanskje yokohama noe som er brukbart ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hatt 2 sett med GoodYear F1 asymmetric og kommer garantert til å kjøpe dem igjen, anbefales på det sterkeste. disse er arvtakeren til GSD3 som nå har litt for mange år på baken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hatt 2 sett med GoodYear F1 asymmetric og kommer garantert til å kjøpe dem igjen, anbefales på det sterkeste. disse er arvtakeren til GSD3 som nå har litt for mange år på baken

 

Copy that! Hadde GSD3 før, og har Assymetric nå. Rett og slett fantastiske dekk, også sammenlignet med Conti Sp. Contact 2 som jeg hadde på bilen før.

 

Disse koster heller ikke mye på http://www.dekkonline.com, så de er så absolutt verdt pengene og enda litt til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunlop SportMaxx bør vurderes. Ellers er jeg veldig fornøyd med mine nåværende Pirelli P-Zero Rosso. De er nok ikke like sportslige som Nero, men støyer nok en del mindre. Goodyear støyer vel også lite normalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunlop SportMaxx bør vurderes. Ellers er jeg veldig fornøyd med mine nåværende Pirelli P-Zero Rosso. De er nok ikke like sportslige som Nero, men støyer nok en del mindre. Goodyear støyer vel også lite normalt.

 

No offence, men min søster har svært nedsatt hørsel og til og med hun klager over at Dunlop'ene støyer. Det er vesentlig mer bråk i hennes 2005 A3 enn i min 93 A100, og det er ikke motorstøy man hører i hvertfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

F1 GSD3 er vel utgått i norge, F1 Asymetric tok over for 2-3 år siden. Asymetricen er et knalldekk. Gsd3 er også bra, men varer ikke like lenge som F1 Asymetric.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser jeg kan få eagle f1 gsd på sharif for 942 pr stk syntes jo dette er en veldig bra pris

 

IS_T3_gy-eagf1gsd3x.jpg

 

men dem har ikke asymetric

pzero nero har dem for 777 pr stk som er bra mye billigere

 

IS_T3_pi-pzeroneror.jpg

 

ingen tvil om at f1 ser MYE bedre ut å det syntes jeg er ganske viktig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V-mønster = støy og billigpreg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V-mønster = støy og billigpreg....

 

F1 GSD er jo originalen og ikke akkurat "billigdekk". Det holder seg nok godt sammenlignet med mange nyere dekk som man finner i markedet.

 

Men sjekk produksjonsdato og opprinnelsesland på dekkene, jeg vet det har kommet endel partier fra Asia med Goodyear F1, og de er hardere enn de som er produsert i Europa. Det medfører mer støy og lettere slipp på våt asfalt, samtidig som de slites saktere.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min erfaring med "kina-F1" var at dem ble nedslitt med en gang, framdekka tålte ikke en sommer, mens bakdekka var greie....og vi snakker ikke om noen momentsterk bil heller.

 

dekk er en såpass viktig del av bilen med tanke på både sikkerhet og komfort at det er fornuftig å kjøpe kvalitetsdekk. (ikke at GSD3 er noe dårlig, men det begynner å bli noen år og ting går fremover i dekkbransjen også)

jeg vil absolutt anbefale trådstarter å sjekke ut dekk/pris på http://www.dekkonline.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V=billigpreg mest fordi alt av jalladekk som selges skal jo være V-mønstra, for det er jo så "tøft"... Mer tro på assymetriske langsgående mønster, kjører selv på Eagle F1 ASS, og så langt virker de som å være alt annet enn rævva ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dekkslitasje er ikke noen krise da jeg skal kjøpe meg nye dekk og felger til neste sesong

og støy er jo ikke egentlig noen faktor i dette regnestykket =P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er europeiske GSD3 du får tak i, hadde jeg satset på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er europeiske GSD3 du får tak i, hadde jeg satset på det :)

 

Samme her, gsd3 er et dekk som sitter drøyt på tørt/vått.

Jeg var meget fornøyd med holdbarheten, og. -gikk fra Falken 451

 

Pirelli er også bra,, :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No offence, men min søster har svært nedsatt hørsel og til og med hun klager over at Dunlop'ene støyer. Det er vesentlig mer bråk i hennes 2005 A3 enn i min 93 A100, og det er ikke motorstøy man hører i hvertfall...

 

Ok, det er ikke min erfaring. Jeg kjøpte Dunlop SportMaxx (kan jo være det er en ny utgave nå) første gang i 2004, 225/45-17 til en -02 Passat. Det satt fra før Bridgestone Potenza på dem, DA kan du snakke om bråk :) Var i alle fall stor forskjell, men det finnes nok mer støysvake dekk også. Men i tester (bl.a. i AMS) har de kommet veldig godt ut på de fleste områder. Hadde også disse dekkene på forrige Passat'en (-07). Er dog mer fornøyd med Pirelli P-Zero Rosso, men vanskelig å sammenligne pga annen bil og forskjellig dim. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.