Ettermontert S2 instrument i 80. Hvordan lure autocheck?

Anbefalte innlegg

Bilen er en Audi 80 Competition 94 mod.

Har koblet om kontakten slik at oljetrykk blir riktig. Det er bare "Bremslicth" og defekt lyspærer som blinker nå. Er det noen måte å koble ut dette, uten å fjerne hele autocheck? Har ikke pæresjekkingsmodul J123 og J124.

Annet hodebry:

Instrumentbelysningen min faller bort når jeg setter bilen i reversj. Noen forslag til hva det kan være? : klø :

Siste ting:

Kommer alle 80 Competition med de 3 ekstrainstrumentene? Min manglet, men har ikke sett noen andre uten ennå. Finner heller ikke noen kontakt på baksiden.. Noen av de forrige eierne har virkelig lekt seg med ledningsnettet, da det er en haug med avklipte ledninger i dashen : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde samme problemet, men jeg bare bytta over den "autocheck delen" av speedometeret med det som sto på det gamle... dreiv og lodda++ for jeg har kjørecomp, men husker ikke helt hvorfor akkurat nå... kan muligens titte på bildene jeg tok for å se om jeg blir smartere når jeg kommer til trondheim igjen :)

hmm.. lurer på om jeg ikke kappa opp kretskortet til selve autocheck/kjørekomp boksen slik at jeg fjerna autocheck delen, for så å lodde inn den simple varianten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frister ikke å lodde eller kappe noe i instrumentet :P Er greit å ha autocheck også.

Er det disse jeg trenger da? Noe mer?

Rele til frontlys

443919469a

Rele til brems

857919471

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg monterte S2 instrumentet kappa jeg ingenting , bare noen skruer som holder det.

Og fant det like enkelt å montere det orginale :)

Var ikke "bare bare" å begynne og koble dette på 90`n iallefall :)

Competition skal ha ekstrainstrumenter mener jeg , litt rart at det er borte på din.

Så det kan være at noen få gikk uten.

Sikkert noen som hadde bruk for askebeger i bilen din Arild :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg monterte S2 instrumentet kappa jeg ingenting , bare noen skruer som holder det.

Competition skal ha ekstrainstrumenter mener jeg , litt rart at det er borte på din.

Hmf! Det knekte askebegret satt kun med 2 skruer i front OG hadde en veldig aftermarket kobling. Men har skaffet meg S2 instrument, så nå er jeg ikke like bitter lenger. Må bare finne ut hvor de ledningene har blitt av.

Dette mangler jeg på autocheck:

-Hydraulisk bremseservo advarsel (F21)

-Vindusspylevæskenivå (F77)

-Lyspæreovervåkning front (J123)

-Lyspæreovervåkning bak (J124)

De to øverste bryr jeg meg ikke så mye om da det heller ikke kommer opp noen alarm på instrumentet. Jeg kommer ikke til å gi meg før den autochecken funker og den har sluttet å pipe. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert det beste å bruke det orginale om du har mulighet ja!

Men i mitt tilfelle var det ikke aktuelt å gå tilbake til L/miles... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert det beste å bruke det orginale om du har mulighet ja!

Men i mitt tilfelle var det ikke aktuelt å gå tilbake til L/miles... :P

Hehe ... kan bli litt rask hoderegning underveis da ja :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.