#1 Skrevet Juli 15, 2010 (endret) Har i dag hatt 120.000 km service på min bil (sees i min signatur). Følgende arbeider ble gjort: 120.000 km longlife service med oljeskift og alle filter. Byttet bremseveske. Reparert luftsange til intercooler (hadde blitt konet hvor slangeklemma var festet). Byttet viftereim. Byttet vannpumpe. Byttet registerreim med ruller. Byttet motorfeste (elektronisk). Alt dette til den nette sum av, tro det eller ei, 6500,- norske kroner. Fikk pris på alt dette hos Møller i Norge på 17000,- (uten nytt motorfeste og ny tilpasning av luftrøret). Hadde garantert blitt 20+. Og det beste av alt, dette ble gjort hos "MØLLER AUTO LIDOSTA" i Riga (en del av møllerbil konsernet). Båt tur/retur Stockholm koster 3200NOK, og alikevel penger igjen av feriekassa. Det er nok ikke å legge skul på at det er arbeidskraften som er billigere. En norsk Audi mekaniker tjener vel +/- 400.000 kontra en latvisk som tjener maks 50000 kr i året. Anbefales på det sterkeste. http://www.mollerauto.lv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2010 Hva gjør du om regreima de ryker a ? Sikkert mye å spare, men hadde latt ett verksted som jeg vet kan gi meg garantier osv på en så viktig slitedel som registereim og vannpumpa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2010 AUDI mobilitetsgaranti heter det. Og fåes hos alle autoriserte audi verksteder. Gjelder i Europa, det samme gjelder fabrikkgaranti på orginaldeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2010 Mobilitetsgarantien tar vel ikke kostnader på selve skaden, kun at du skal ha en bil som fungerer (eller ordner opp om bilen ikke fungerer). Om man kjøper selve delene i Norge og tar dem med nedover, har man vel garanti/reklamasjon om delen er byttet riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2010 Liten sjanse for at det ryker noe, Og man har jo evt noen tusen på å fikse motor etterpå pga den lave prisen i forhold til norge. Greit nok man kan snakke om MANGE penger om man ikke kan fikse motor selv etterpå om reima ryker. Selv hadde jeg ikke dratt til utlandet for å ha bilen på verksted. Mye styr for en bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2010 Hadde ikke dratt kun for bilens del selv. Men har familie som bor i Latvia, så der ble to fluer i en smekk. Er her minimum 2 ganger i året med bil. Synd jeg ikke har vurdert dette før.. Det beste er at jeg fikk 20% på delene da jeg kjenner noen som kjenner noen som har jobbet der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2010 Steike det var billig! :O:O 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2010 Om noe ryker etter to år så er det ikke uten videre at Møller/Audi Norge tar regninga, selv om de har utført reparasjonen. Vet om flere biler med regreim havari før første eller neste intervall, og der har eier selv vært nødt til å ta regninga.. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 15, 2010 Sjansen for at det skal skje er såpass liten. Tror ingen hadde valgt VAG bil hvis det hadde vært " vanlig" at regreima ryker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 17, 2010 Tror det er mye skeptiske folk her på forumet:) Hva er forskjellen på en makaniker som jobber i norge mot en mekaniker i latvia....osv. Klart det er mye enklere om problemet skulle oppstå etterpå,men så mye penger å spare er det vel skjangsen å ta. Har man motor og gir havari forsikring på bilen sin er man helt sikker om det skulle bli noe tull. Har vurdert selv å ta service på bilen min i sverige,greit om men kombinerer med en ferie tur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 18, 2010 (endret) Som eksempel har jeg opplevd 2 ganger at Audi mekanikere i Norge ikke engang har fylt nok olje under service på bilen min. Begge ganger kun kjørt noen få mil før lampa lyste... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 18, 2010 Liten sjanse for at det ryker noe, Og man har jo evt noen tusen på å fikse motor etterpå pga den lave prisen i forhold til norge. Greit nok man kan snakke om MANGE penger om man ikke kan fikse motor selv etterpå om reima ryker. Selv hadde jeg ikke dratt til utlandet for å ha bilen på verksted. Mye styr for en bil. Si ikke det, skiftet regreim på familiens´s gamle bil på Bilia (Volvo S40), røyk 3000 km senere med totalt motorhavari som resultat...Bilia tok regningen de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...