Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi 100 C4 2.3 (AAR)

Hva er den tingen som sitter under/bak "bensinmengdemåleren/fordeleren". Den har en stor, 2 mindre rør/ledninger og en kontakt.. Det høres ut som et relé som klikker frem og tilbake flere ganger når jeg starter opp.. Høres ikke bra ut. og nå drar motoren nesten ikke i det hele tatt, blir veldig dau..

 

Historien hvordan den feilen skjedde:

Jeg har nylig kjøpt meg delebil og da tenkte jeg å bruke original luftfilterboks etter som jeg skal på EU-kontroll snart (mtp. dB-måling), så skrudde jeg den løs, bøyde og bendte på denne "bensinmengdemåleren/fordeleren" for å få boksen løs, tok av frontfanger og alt, men den ville altså ikke ut, så jeg ble mer hardhendt...

Og til slutt ga jeg opp, så satt alt sammen igjen.

Nå når jeg starter opp bilen, så klikker den utrolig mye (høres ut som en tazer). Så da lurte jeg på: Hva heter denne tingen, og hva gjør den?

Noe jeg kunne plukket fra delebilen eller noe jeg burde kjøpe nytt?

 

Så må jeg legge til at det smeller en del i potta når jeg ikke holder gassen inne og bilen triller (motorbremser)

 

EDIT: Virker greit når motor er varm, og det er da det smeller i eksosen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

igår fant jeg ut at den suger falskluft.. kanskje det har noe med problemet å gjøre?

DSC034452.jpg

 

Og denne lager den høye sugelyder.. er det normalt? og motoren ruser seg litt når jeg sprayer litt startgass under her..

DSC03443.jpg

 

Ruser seg også hvis jeg sprayer på bakkant av motoren, her..

DSC03444.jpg

 

Noen lett måte å reparere dette på eller må jeg av med innsuget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.Falskluft kan helt klart ha noe med problemet og gjøre.Den saken som lager suselyd,er tomgangsregulator.dette kan lett fikses uten og ta av innsug,litt trangt bare.Bare ta ut tomg.reg og løsne det t-stykket du ser i bakant der.Slangen under innsug er da løs.På min var det t-stykket knekt,og fikk da lignende symtomer som deg.

 

Mvh Kjetil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok! Skal ta en kikk på det i ettermiddag og håper det blir løst på en grei måte..

 

Men det er vell ikke stor sjans for at jeg gjør feil? Skal på bilferie til fredag, og ønsker at bilen skal være kjørbar innen da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått tatt en titt på det, og det viste seg å være hull i den ene slangen ned til varmluften, den er nå byttet.. Ingen eksospottesmell på HEEELE testturen, (og null feil i diagnosen)... Meeen (fortsetter under bildene)

DSC03448.jpg

DSC03446.jpg

DSC03447.jpg

 

... den er fortsatt dau rett etter kaldstart, virker som noe virkelig prøver å holde den igjen, det hjalp heller ikke å bytte pluggledninger fra delebilen.. Skal prøve Coil, Fordeler, fordelerlokk og rotor ved en senere tid, har ikke tid før ferien.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.