#1 Skrevet Juli 16, 2010 driver å fjerner rust og guffe fra innerskjermer på golfen og hadde tenkt følgende oppskrift på dette: 1 få bort rust etc, sandblåse. 2 brunox 3 zinkgrunning 4 owatrol og arcanol 5 understellsmass (tectyl eller lignende) men etter å ha lest en del her på forumet virker det som om det ikke er nødvendig med noe mer enn brunox og owatrol/arcanol for at dette skal bli "bra nok"... dvs jeg ønsker ikke å gjøre dette noen flere ganger på mange år Noen som har erfaringer på hva som holder til vanlig helårsbruk og som kan dele her til en som har null peiling ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2010 Mitt tips: Fjerne all rust, Ha på cantrust (ikke sikker på navnet men er hvit veske som du har på som stopper rusta) der det har vært overflate rust. Epoxy grunning. Og så Understellsbehandling: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2010 driver å fjerner rust og guffe fra innerskjermer på golfen og hadde tenkt følgende oppskrift på dette: 1 få bort rust etc, sandblåse. 2 brunox 3 zinkgrunning 4 owatrol og arcanol 5 understellsmass (tectyl eller lignende) men etter å ha lest en del her på forumet virker det som om det ikke er nødvendig med noe mer enn brunox og owatrol/arcanol for at dette skal bli "bra nok"... dvs jeg ønsker ikke å gjøre dette noen flere ganger på mange år Noen som har erfaringer på hva som holder til vanlig helårsbruk og som kan dele her til en som har null peiling ? 1. Fjerne rust ved sandblåsing. 2. Ferrobet eller lignende for nøytralisering og fosfatering av rust. 3. 2-k grunning eks. Hagmans gule. 4. Tectyl el. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2010 takk for kjappe tilbakemeldinger det enkle er ofte det beste skjønner jeg. er Hagmans gule 2 kgrunning og Epoxy grunning noe man kan "male på" eller er det noe man sparkler på, eventuelt spraye om dere skjønner ? er helt naken på dette, men det skjønner vel de fleste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2010 er Hagmans gule 2 kgrunning og Epoxy grunning noe man kan "male på" eller er det noe man sparkler på, eventuelt spraye om dere skjønner ? : Du kan gjøre begge deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 24, 2010 er dette "hagmanns gule" 2 k epoxy grunning ? http://www.odegard-lakk.no/default.aspx?menu=780&product=8224 Spurte på bilekstra på ryen (oslo) men de ante ikke om den var tett, om det var epoxy etc etc... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 24, 2010 er dette "hagmanns gule" 2 k epoxy grunning ? http://www.odegard-lakk.no/default.aspx?menu=780&product=8224 Spurte på bilekstra på ryen (oslo) men de ante ikke om den var tett, om det var epoxy etc etc... Jepp, den er det. Lakksjappa på St.Hanshaugen gir deg meget bra rabatt hvis du spør;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 24, 2010 Har gjort det slik: - fjerne rust - Brunox - Hagmans 2k gul epoxy grunning, 2 strøk - Arcanol, 3 strøk - Pava, eller Nopava som det heter i Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 25, 2010 Jepp, den er det. Lakksjappa på St.Hanshaugen gir deg meget bra rabatt hvis du spør;) er det den som ligger i sannergt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 25, 2010 takk for alle svar: vinke : veldig takknemlig for info slik at jeg forhåentligvis slipper å gjøre dette på en god stund framover;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...