#1 Skrevet Juli 16, 2010 Hei, er det noen som har vært borti at diesel måler og speedometeret lever sitt eget liv. Hva er det som er feil? Er det dårlig kontakt bare eller må jeg bare finne meg ett nytt? Er det da ev noen som har ett???? til en 99 mod A6 1,9 tdi Airbaglampa lyser også, diagnose viser ratt airbag... Ligger det i "svivelen"? S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2010 Hei, er det noen som har vært borti at diesel måler og speedometeret lever sitt eget liv. Hva er det som er feil? Er det dårlig kontakt bare eller må jeg bare finne meg ett nytt?Er det da ev noen som har ett???? til en 99 mod A6 1,9 tdi Airbaglampa lyser også, diagnose viser ratt airbag... Ligger det i "svivelen"? S Har du ikke feilkode på airbag tror jeg alt skyldes spidometer, Det enkleste er nok å bytte, er ikke lett å finne feil på disse uten spesiell kompetanse. hvis du får tak i et brukt, bør du få hjelp av møller, de kan legge inn riktig km stand oh kode opp nøkler, Mulig de sier de ikke kan forandre km stand, men jeg vet de kan hvis de vil: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2010 På disse er det 90% sannsynlighet for at det er motorola microprosessoren som er defekt, så med mindre du har utstyr til å programmere og ikke minst er fortrolig med å lodde SMD, så er nok et brukt kombiinstrument veien å gå. Sjekk ut delenummeret på det du har (skru det ut eller kjør diagnose på det) og søk hos høggerne rundt omkring så blir det nok fiks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2010 Oki. takker for svar. Kjørte diagnose på air baglampe og lå en feil mot rattet...... Virker mest som det er dårlig kontakt, for når det kommer i gang virker det lenge... Men får finne ett nytt instrumentpanel da, tror ikke jeg gidder å lodde og rote med det jeg har nei..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2010 hvis du får tak i et brukt, bør du få hjelp av møller, de kan legge inn riktig km stand oh kode opp nøkler, Mulig de sier de ikke kan forandre km stand, men jeg vet de kan hvis de vil: rolleyes Det kan bare gjøres hvis kilometerstanden på speedometeret er under 1000 km. Og ja, merkeverkstedene sier de "ikke kan dette", men det tror jeg er mangel på vilje til å sette seg inn i dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2010 Da dette skjedde på min, var det speedoføleren som sitter på girkassa. Det er felles jording på tankmåler og speedo, så derfor køddet det meste opp. Byttet denne, så var alt bra. Dette var en 2.5 tdi med tiptronic, så er ikke sikkert det er samme feil men ville bare dele erfaring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2010 Da tester vi det først:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 30, 2010 Da dette skjedde på min, var det speedoføleren som sitter på girkassa. Det er felles jording på tankmåler og speedo, så derfor køddet det meste opp. Byttet denne, så var alt bra. Dette var en 2.5 tdi med tiptronic, så er ikke sikkert det er samme feil men ville bare dele erfaring Da byttet jeg denne føleren, og vips ble alt ok igjen:) til og med cruise kontrollen:) Takk for tipset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 31, 2010 Da byttet jeg denne føleren, og vips ble alt ok igjen:) til og med cruise kontrollen:)Takk for tipset. Kjempebra Godt det var så enkelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...