Mulig feil på tenningsmodul

Anbefalte innlegg

Ene A3'en begynte for en stund tilbake å gå på 3 sylindre.

Etter litt feilsøking, og bytte av plass på coiler, kom jeg fram til tenningsmodulen.

Sprayet litt VD40 på den, og lirket litt på ledningene, og plutselig begynte bilen å gå rent igjen.

I går begynte den å gå på 3 sylindre igjen, og jeg får ikke noe respons ved å "tukle" med tenningsmodulen.

Er det slik at når Tenningsmodulen går, så ryker den totalt, og bilen ikke starter?

(altså er det mulig jeg har kabelbrudd)

Møller skulle ha 2500+ for denne, så er ikke så veldig intr. i å kjøpe ny, dersom det er lite sannsynlig at denne har tatt kvelden.

Er det noen i Oslo/akershus som har en slik liggende til overs, og tørr å låne den bort i noen timer?

Tips og triks/kjente feil mottas med takk.

Bilder av herligheten:

tenningsforsterker2.jpg

Mvh

Frode

Tlf 90808648

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fult mulig at den er kaputt ja. En kompis måtte skifte sin da den gikk uuureint og på 3 syl til stadighet. Skiftet denne, så var alt i sin skjøneste orden igjen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom den har lagt på røret hadde jeg forsøkt Hellanor som ny leverandør..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er jo ikke helt sikker på om det er denne, men misstenker det sterkt.

Hva koster denne hos hellanor?

Takker for svar og forslag.

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen i distriktet som har en slik til overs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte på mekonomen i dag til 1600,- og bilen går fint på alle 4 sylindre igjen :P

--case closed--

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.