spørsmål ang registerreimbytte på en 90hk jetta

Anbefalte innlegg

hvor skal merket på kamdrevet treffe? sto så utydelig i haynes boka :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor skal merket på kamdrevet treffe? sto så utydelig i haynes boka :(

 

midt i mellom toppen og topp-dekselet skal den treffe. er en pakning der, så bruk den å sikt etter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

attachment.php?attachmentid=3926&stc=1

 

slik som det er merket her, men obs på at det øverste drevet så er det ett merket på baksiden som skal brukes.. det merket skal flukte med kanten på beskyttelseblikket.. du skjønner nå du ser på motoren din..

 

ellers kan du se andres kommentarer da jeg spurte om det samme for en stund siden. lykke til. :)

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=6240

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

supert,da skal jeg ut å prøve.takker for raske svar :tilber:: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det merke bak drevet forakjellig fra det forran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det merke bak drevet forakjellig fra det forran?

 

er litt forskjellige merker, noen har en strek bak og en prikk foran. prikken foran er jeg 99% sikker på skal stå ved pakninga mellom topp og toppdekselet, er du usikker kan du titte ned i oljepåfyllinga og se at begge knastene på kammen på syl nr 1 peker oppover, eventulet ta av toppdekselet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min DX-motor er det merker både foran og bak på kamdrevet. De står ikke likt og det er det på baksiden som skal brukes på min.

 

Hvilken motorkode er det snakk om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

attachment.php?attachmentid=3926&stc=1

 

slik som det er merket her, men obs på at det øverste drevet så er det ett merket på baksiden som skal brukes.. det merket skal flukte med kanten på beskyttelseblikket.. du skjønner nå du ser på motoren din..

 

ellers kan du se andres kommentarer da jeg spurte om det samme for en stund siden. lykke til. :)

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=6240

Jøss, er det bildet som jeg la ut for måneder siden... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

attachment.php?attachmentid=3926&stc=1

 

slik som det er merket her, men obs på at det øverste drevet så er det ett merket på baksiden som skal brukes.. det merket skal flukte med kanten på beskyttelseblikket.. du skjønner nå du ser på motoren din..

 

ellers kan du se andres kommentarer da jeg spurte om det samme for en stund siden. lykke til. :)

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=6240

 

 

Byttet regreim på tilsvarende Audi motor i sommer. Kamhjulet har et merke på baksiden. Dette merket skal flukte med toppen på høyre side sett forfra.

Tviler på at motoren starter om du forsøker å følge tegningen på bilde i denne tråden!

 

Kanskje for sent for meg å si i fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet regreim på tilsvarende Audi motor i sommer. Kamhjulet har et merke på baksiden. Dette merket skal flukte med toppen på høyre side sett forfra.

Tviler på at motoren starter om du forsøker å følge tegningen på bilde i denne tråden!

 

Kanskje for sent for meg å si i fra?

 

At det er et merke på baksiden av kamdrevet er riktig. Men hvorfor skulle ikke motoren starte? Merket på svinghjulet skal være i Ø.D. Merket bak på kammdrevet skal være plant med toppen på venstre side (sett bakfra). Rotoren skal peke mot syl. nr. 1. Motoren vil da garantert starte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det er et merke på baksiden av kamdrevet er riktig. Men hvorfor skulle ikke motoren starte? Merket på svinghjulet skal være i Ø.D. Merket bak på kammdrevet skal være plant med toppen på venstre side (sett bakfra). Rotoren skal peke mot syl. nr. 1. Motoren vil da garantert starte.

 

Starte gjør den muligens, men den går som en d*ss...det kan jeg skrive under på.

 

Merkene på min står 90gr. i forhold til hverandre og da kan man jo tenke seg hvordan det blir...med 90 grader feil på tenningen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble det litt surr for noen tror jeg.,..

 

denne motoren er min.. det satte jeg sammen for ca 8måneder siden.

som jeg skrev under bilde så skal merke bak på øvre kamdrev (det som er ringet rundt er for å markere at slik ser det ut) flukte med blikket i framkant av motoren.. denne motoren startet med en gang da den fikk bensin.

 

dette er motorkode 3a (fra audi 80) så de fleste (om ikke alle) vag 8v har lik timing. (jj, dx, 3a, 2e osv)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, er det bildet som jeg la ut for måneder siden... :)

 

 

jepp stemmer det.. takker :) min startet og gikk iallefall veldig bra, minus tenningsbank pga høy komp.. :(

 

 

litt mer forklaring på bilde..

 

merket bak på øvre kamdrev skal flukte med kanten på blikket ved rødmerkingen min.

 

etwsg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjorde som dere forklarte og bilen går som en klokke : smil ::tilber::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bra, får håpe klokka går bra da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjorde som dere forklarte og bilen går som en klokke : smil ::tilber::tilber:

Tenningen må sjekkes/justeres etterpå, men det visste du sikkert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.