Audi A4 fjernkontroll funker ikke etter batteriskifte?

Anbefalte innlegg

Naboen har en 2005 Audi A4 2.0 stv (Bensin uten turbo).

Etter at han skiftet batteri får han ikke til å låse opp døren med fjernkontrollen. Det er lys i fjernkontrollen og den funket før han skiftet batteri, så vi tror ikke det er batteriene på denne....

Han får selvfølgelig til å låse opp døren ved å stikke nøkkelen i låsen, men vi lurer på om dette problemet kan la seg løse på noen enkel måte?? : klø :

Mvh

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å holde inn knappen samtidig som du låser opp manuellt. Er ikke sikker på at dette er rett måte men nøkkelen må "læres opp" på nytt etter batteribytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt samme problem når jeg tar av ene batteripolen. funker ikke til å begynne med men kommer seg etter jeg har kjørt en stund med bilen når nøkkelen har stått i tenningen, vet ikke om jeg skytter i løse lufta men nøkkelen har kommet seg etter jeg har kjørt litt=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det allerede er prøvd, men forsøk å starte bilen med den nøkkelen. Sjekk igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nøkkelen må adapteres til bilen igjen (ikke blandes med kodes) Sett nøkkel i tending, med tending på så trykker du på enten opplåsingstasten eller låsetasten på nøkkelen.. da er den adaptert:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lås opp bilen med nøkkelen.

Trykk på åpnerknappen på nøkkelen.

Sett inn og vri på tenningen til lys i instrumentene tennes.

Vri tilbake, ta ut nøkkelen og trykk på åpnerknappen igjen.

Nøkkelen er nå "våken":)

Forøvrig står denne fremgangsmåten i bilens "brukerhåndbok"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lås opp bilen med nøkkelen.

Trykk på åpnerknappen på nøkkelen.

Sett inn og vri på tenningen til lys i instrumentene tennes.

Vri tilbake, ta ut nøkkelen og trykk på åpnerknappen igjen.

Nøkkelen er nå "våken":)

Forøvrig står denne fremgangsmåten i bilens "brukerhåndbok"

Eieren gjorde dette nå, det funket! Om han leste instruksjonsboken først, vel det vet jeg ikke... ;)

Takk for hjelp! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.