#1 Skrevet Juli 18, 2010 Jeg har hatt et H1 xenon-sett liggende et par år. Tenkte jeg skulle putte inn det i nærlyset på bilen min, men det er noe rart som jeg så før jeg monterte det inn. Når jeg setter på strømmen tenner det som normalt, men etter 5-6 sekunder synker lysstyrken ganske mye, akkurat som om man skrur ned spenningen på en halogenpære. Fargen på lyset er også brungulaktig selv om det skal være 4300k, så det er helt klart noe galt. Noen formening om hva? Edit: Prøvde å bytte over ballasten, og problemet følger den, ikke pæren. Da er det vel mest sannsynlig at det rett og slett er for dårlig kvalitet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2010 Høres ut som om du fant feilen selv, nemlig ballasten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2010 Du får antageligvis for lite strøm til ballasten gjennom det orginale ledningsnettet, det er en del som har måtta legge opp ekstra strøm ledning fra batteriet med rele om jeg ikke husker feil. Sikkert noen her som har gjort det, og som kan gi en veiledning på hvordan du skal gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2010 Takk for tips! Jeg prøvde begge to rett på et nyladet batteri, så strømtilførselen skulle det ikke være noe i veien med. Da får jeg vel bare se meg om etter et nytt sett, kanskje det finnes noe litt mer moderne hvor ballastene ikke er svære som et hus heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2010 Vet noen av ballastene i enkelte sette gir "for mye" spenning i startøyeblikket slik at det ikke skal ta så lang tid før man oppnår full styrke på pærene.. Og etter noen sekunder dimmer nedigjen til normalnivå.. kan jo være det som skjer kanskje?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 19, 2010 Ja, jeg tenkte også på noe sånt, men problemet er at det er bare på den ene ballasten, og når lysstyrken synker blir lyset helt gulorange og igrunn dårligere enn en vanlig halogenpære.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...