#1 Skrevet Juli 18, 2010 Holder på å bytte bærebroer og ytre drivakselmansjetter. De nye mansjettene fra Norsk bildelsenter inneholder nye senterbolter, men disse er 17mm hex til forskjell fra 14mm unbrako som sto på fra før. Noen som vet om disse kan brukes om hverandre eller om jeg har fått feil type. Finner bare en type hos NBS, som før kjøp bekreftet min forespørsel om at delenr. 15473 var det korrekte til min bil... http://www.norskbildelsenter.no/?ASP=1042569&Random=1152599378 (venstre alternativ). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2010 De kan fint brukes ja. Har brukt ett sett med slike selv. Samme bolten, bare at den har 17 mm utvendig istedet for umbrako. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 18, 2010 Betyr dette at den manglende koningen på den nye bolten har ingen praktisk betydning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2010 Jeg gikk andre veien (hex -> unbrako) da jeg byttet drivledd, og ingen ting har ramla av ennå Tror nok de kan brukes om hverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2010 Den manglende koningen har ikke noe å si, ja. Det eneste denne bolten skal er å holde drivledd og hjullager fast sammen, og hjullageret og drivleddet sørger for sentrering selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2010 Flott - da kjører vi i gang. Takk for raske og presise svar begge to! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2010 Husk moment! 17mm umbrako har 190nm + 180 grader 14mm umbrako har 110nm + 180grader Mens den seks kant bolten har lik moment som 17mm umbrako. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 18, 2010 Husk moment! Mens den seks kant bolten har lik moment som 17mm umbrako. Nei, det har den ikke. Den bolten er tynnere enn 17 mm umbrako, så samme moment som 14 mm umbrako skal brukes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 19, 2010 Nei, det har den ikke. Den bolten er tynnere enn 17 mm umbrako, så samme moment som 14 mm umbrako skal brukes. Helt sikker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 19, 2010 Ja, jeg har begge boltene på mine biler. 1,8t bruker den tynnere bolten, 2,8 har 17 mm umbrako og tjukkere bolt. 1,9 tdi har samme bolt som 2,8. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...