#1 Skrevet Juli 18, 2010 skal til med å bytt turbo på A3'n, så lurer jeg på om noen har fikla med dette før meg.. er det bare å kjør på, eller er det noen ting som er best å begynn på først? å en liten ting til, har handla en k03s å lurer på om det har noe for seg å kjøp highflow manifold? etter som dem koster ingenting lenger..men bytter ikke for å bytt. så var det siste lille ting. har justert ecu, å det er en orginalt en 150hk, å nu setter jeg inn en turbo fra en 1.8ts, må jeg inn å juster igjen for å unngå lite fusel? Mvh Stian S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2010 setter du på større turbo en org bør du ha ny chip for og optimalisere programmet til den ny turboen.jeg hadde bytta til high flow manifold men det er meg og du bør ha oppgradert eksos hele veien og kanskje en fmic for og få ut maks.220-230hk er vel det vanlige med ko3s turbo og resten rundt men du har dyno lotteri så har sett 250 på noen. hadde også b ytta oljeslangen til turboen da disse kan kokse igjen..og nye pakninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 18, 2010 Sjekk også om du har bolter til nye turboen, fikk en erfaring selv for ett par uker siden. Til bye turboen hadde jeg kjøpt nye monteringsdetaljer, pakninger, mutter, bolter osv. Mutterene som stod original fikk jeg ikke bruk for, for var ikke pinnebolter på den nye turboen, men gjengede hull, og der passer som kjent ikke en mutter. 3 stk M10x20mm bolter fikset den biffen, men dumt om jeg ikke hadde hatt det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...