1.8T motorer forskjeller/likheter.

Anbefalte innlegg

Har 2 1.8T motorer , og en siste som jeg ikke har hentet.

Har en stk AGU, en stk ATC, og en stk AEB.

 

Kan noen fortelle meg hva forskjellene/likhetene er på disse?

AEB motoren er jo rettstilt, men er selve blokka lik som på tverrstilt?

Toppene fra AGU og AEB er vel bigbore? Men ellers hva er forskjellene og likhetene?

 

Har søkt litt, så det svaret trenger jeg ikke.

Men om noen vet om likheter/ulikheter mellom 1.8T motorene,

hadde det vore artig å ha visst litt mere om dette.

 

Har jo både A3 og A4 og passer mye omhverandre av delene?

Motorfester er jo selvsagt ulikt på tverrstilt og rettstilt, men er for eks blokkene like?

Toppene går jo stort sett om hverandre om jeg har skjønt dette rett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

agu er big big ja mange som vil ha den toppen når de trimmer har jeg lest,men man klarer seg med small port til en del hester var en med ibiza som hadd org insugsmanifold med modifisert r32 gass spjeld og 450hk.noen som også freser opp small porten litt for og få bedre flow.topp lokka mener jeg er forskjellige på tverstilt og langsstilt.

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=270813&highlight=rods+leon

på leon er det 19mm gudgen pin på org motor.mens ibizaen har 20mm gudgen pin(20mm wrist pins) på org motor så med hybrid ko3 turbo dro de mer på ibiza en leonen for den tålte litt mer.hva guden pin er på norsk veit jeg ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke AGU som har sekunder luft også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, mener det er sånn ja. AEB har ikke det så vidt jeg har sett, må da eventuelt mappes om og ta bort denne funksjonen om motor byttes ut fra en med det til en uten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar.

sekunder luft? erm kan google det, eller spørre dere om en fornuftig forklaring på hva dette er?

Er blokkene relativt like på disse? Er det bare motorfestene som er forskjellige, og de har like skruehull?

Vet det er litt forskjellige kompresjonsforhold ute og går, og hva er det som avgjør det?

Stempler, råder? Vet også at det er forskjell på kamremskjeder, hvor noen har en kontakt og andre ikke, samt at ventilene er litt forskjellige på disse. (noen ventiler går litt over ventil-låsen) men hva den reelle forskjellen foruten de 3 mm som er etter ventillåsen vet jeg ikke. for det er jo bare en stang som går i friluft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sekundærluft; Det pumpes luft inn i eksos kanalene i toppen når motor er kald for å tilføre luft i eksosen få igang driften til katalysator fortere på kald motor og lambdaregulering fortere som gir bedre avgass verdier når motor er kald:) ingen praktisk betydning for motor driften.. kun en avgass bedrende greie:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.