Valg av felg/dekk størrelse til Audi A6 2001 modell

Anbefalte innlegg

Hva mener dere er mest passende dimensjon på felg og dekk når utseendet skal optimaliseres samtidig som kjørekomforten ikke skal bli helt for jæ...

Kom gjerne med forslag på hvilke felger som passer denne bilen best. (Bilen er forøvrig sølv metallic).

Jeg tenkte på BBS felger i 19" eller 20"

 

Bilen er ikke senket pr dags dato men jeg går i tankene om å få senket den litt når nye felger/dekk er kommet på. Hvor mye bør den senkes i forhold til valg av felg/dekk.

Det som også er viktig er at når jeg setter på vinterdekkene som er 16" så må bilen fremdeles være kjørbar uten å justere senkingen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 19" på min A6, syntes det er stort nok. Har kjørt på flere lengre turer, og er ikke misfornøyd med komforten:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører også 19" ( 235/35-dekk). Med org. sportsunderstell så er komforten finfin. Merka ikke mye forskjell fra de originale 16"-hjula som sto på når jeg kjøpte bilen.

 

Dersom du har std. understell, dvs. ikke sport, vil det se rart ut med store hjul. 35-40mm senk holder for at det skal bli pent :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på 19" x 8.5" og har 235 35 dekk. Ingen problemer det. Plass til mer senk er det absolutt også.

(Har noe slags sportsunderstell, aner ikke hva. Røde dempere iallefall.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.