#1 Skrevet Juli 19, 2010 (endret) Heisann var og skulle godkjenne bilen med felger, eksos, og senkesett. alt gikk greit bortsett fra senkesettet. i vognkortet står det maks tillat totalvekt på bakaskling er 1110 kg Tûv papirene til fjærene så står det 1050 kg det er da 60 for lite på fjærene og det kunne ikke skrives ned uten at jeg fikk dokumentasjon fra møller på at dette var ok. pratet med møller før jeg skulle kjøpe inn noen av delene over her og der var det ikkenoe hjelp å få siden bilen er bruktimportert. (fint å legge igjen masse $$$$$$ når man da ikke får mye hjelpa når man sitter i det). så er det noen som har vært borti det her før og har tips til hva jeg skal gjøre? Mvh Lars Moe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2010 var borti dette på en typ44, husker ikke hvor mange kilo det var, men de ville ikke skrive det ned. Grunnen til at det var for lav vekt i papiret var at senkesettet var for fwd, ikke quattro.. Står det S4 i papiret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2010 jepp det står audi 100 Quattro, a6 Quattro, s4, og s6 det er H&R fjærer type 29 828. her er papirene på dem http://www.h-r.com/includes/download.php?file=../bin/29828.pdf det som står som note er jo da punkt nr 25 på sia dems. ikke for biler med sportsunderstell. men åssen finner jeg ut om jeg hadde det? og er det noe vekt forskjell ute å går på disse da? høres litt merkelig ut men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2010 Er for liten aksel last på alle HR setta til C4 Fikk min mellom selv med for liten aksel last var 1250 på min:p Men en kompis av meg fikk den ikke mellom på samme tilsyn og lik bil: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2010 hva gjør jeg da? det er jo kjøpt inn fordi jeg måtte vise bilen med senkesett som jeg hadde papirer på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 19, 2010 Ikke godt å si, prøve en gang til og håpe du møter en annen der og smiske og juge som jeg gjorde: rolleyes Evt dette til A6 går bedre http://www.h-r.com/includes/download.php?file=../bin/29997.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 19, 2010 vi får se hva de jeg kjøpte det av sier i morra. kan jo ikke selge ting som skal være godkjent men som ikke blir det biltilsynet karen var ålreit han. han har bare regler som må følges og det skjønner jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 19, 2010 Har slitt med akkurat det samme på mondeo4x4'en Finnes lite senkesett laget for 4x4 mondeo, og bilen er 45kg for tung i ræva. Fikk papirer fra en verksmester, og saken ble tatt opp i "rådsmøte" i ombygningsgruppa. Så det lar seg kanskje gjøre, men er litt kronglete. Letteste er å selge det du har, og kjøpe sett som dekker vekta du har i vognkortet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2010 Har vært borti dette et par ganger selv på senkesett jeg har solgt. Du må få produsent til å lage et skriv som sier at de går god for at disse fjærene tåler de ekstra kiloene som står i vognkortet. Det godtar biltilsynet siden alt de ønsker seg er dokumentasjon slik at de ikke har noe ansvar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2010 Noen ganger lages fjærer i to utgaver også (med samme nummer på fjærer) f.eks. 10mm og 11mm. Jeg skulle godkjenne en coupe 93'. Der hadde jeg feil tüv papir (hadde på 10mm, så hadde for lav bakaksellast). Fikk tak i riktig tüv (for 11mm riktig bakaksellast)og da var det null problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 27, 2011 Oppdaget nettopp at jeg har dette problemet med mine h&r fjærer til Passat GT syncroen min... hva gjør jeg ? Det finnes jo ikke noe alternativt senkesett til disse bilene... Skjønner egentlig ikke hva som er problemet med å skrive ned tillatt aksellast på en bil. Hadde det vært opp så hadde det vært en helt annen sak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 27, 2011 jeg får vel svare og si hva som blei løsninga for meg da. H&R sendte et eget brev som forklarte at de går god for at fjørene klarte de ekstra 50 kiloene som stod i vognkortet. så da ordna alt seg for meg iværtfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 27, 2011 jeg får vel svare og si hva som blei løsninga for meg da. H&R sendte et eget brev som forklarte at de går god for at fjørene klarte de ekstra 50 kiloene som stod i vognkortet. så da ordna alt seg for meg iværtfall. Sendte du bare mail da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 27, 2011 Så jævla genialt! Jeg og ble nysgjerrig på hvordan du fikk til dette, skrev H&R et formelt brev direkte til biltilsynet, eller holdt det at du printa ut en mail du hadde fått fra de eller noe? Har samme problemstillingen selv, 50kg som er forskjellen her også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 27, 2011 For min del holdt det med et skriv fra produsenten. Fikk det som PDF på mail og som brev, men underskrift og stempel fra FK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 4, 2011 Begynner å gå meg på nervene dette akselvekt problemet... Volkswagen er ikke særlig interessert i å hjelpe meg, og biltilsynet står på sitt... Har sendt mail til h&r, men regner igrunnen ikke med å få noe særlig hjelp der heller, men jeg får vente litt og se. Er det noen som har fått godkjent h&r senkesett på sin 32b syncro ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 10, 2011 jeg får vel svare og si hva som blei løsninga for meg da. H&R sendte et eget brev som forklarte at de går god for at fjørene klarte de ekstra 50 kiloene som stod i vognkortet. så da ordna alt seg for meg iværtfall. Hvor fikk du godkjent dette ? Fikk tilsendt ett tilsvarende dokument fra H&R, men det lokale biltilsynet ville ikke godkjenne dette. Ser rimelig svart ut dette her gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 10, 2011 Hva sier BT? At de må ha originaldokument eller at ikke vil godkjenne papiret uansett? Inneholder brevet nok informasjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 10, 2011 Hvorfor er da tråden merket som "løst"? Hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 10, 2011 Hva sier BT? At de må ha originaldokument eller at ikke vil godkjenne papiret uansett? Inneholder brevet nok informasjon? De vil ikke godkjenne det fordi det ikke er en del av TÜV dokumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 10, 2011 Hvorfor er da tråden merket som "løst"? Hmm Fordi det er løst for trådstarter, men ikke for meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 10, 2011 Mulig jeg har funnet en årsak til problemet nå. Var og fant frem vognkortet til delebilen, og der står det faktisk ikke oppgitt spesifikke akselvekter, kun tillatt totalvekt og tillatt nyttelast. Hadde vognkortet mitt sett slik ut hadde det nok ikke vært noe problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 22, 2011 Noen som jobber i møller og har mulighet til å sjekke om det finnes ett dokument på denne bilen som forteller hvilke aksellaster den skal ha ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 22, 2011 Jeg hadde samme problemet med s2n, men etter litt diskusjon skrev vi ned maks akselvekt bak. Virker som dette er et vanlig problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 22, 2011 Jeg ser for meg en bitteliten endring på dokumentet, så det står riktig antall kg i TÜV dokumentet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...