#26 Skrevet August 18, 2010 Har ikke delenummer akkurat nå. Hvilken årsmodell er bilen hans? Vet du hvilken motorkode den har? Var ute og så på motoren. Kunne ikke se nummeret. Ser i familiealbumet til VW at der er to versjoner, med og uten klimakompressor. Delenummer: 032 145 167 H med klima 032 145 167 D uten klima Jeg har for bil med klima, men mener selv at den passer på bil uten også. Dette er til AUS motor. Men den er helt identisk på BCB. Den skal også passe AHW, APE, AKQ, ATN, AUS, AXP og AZD Ser nå når jeg sjekker utfra BCB motoren, så har den samme delenummer. Der står det til: AHW, AXP, AZD, BCA, BCB, BAD Passer det meste da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 19, 2010 det er ein 2002 model motorkode AZD. slik ser hjulet ut no. likt slik som du har?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 19, 2010 det er ein 2002 model motorkode AZD.slik ser hjulet ut no. likt slik som du har?? Litt vanskelig å se på bildet, men ser veldig likt ut. Et stort feste som holder dynamo, servopumpe og klimakompressor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 20, 2010 (endret) Da er bilen på hjulene igjen, og går som ei kule:) Nye motoren går meget lunt og pent. Godt å få ordnet tingene. Ble ferdig i kveld. Vanvittig jobb! Men moro når det er ferdig:) MYE arbeid å bygge over deler til den nye motoren. Eneste jeg er usikker på: hvor pokker skal denne????? Tenker da på den lille slangen med tøybelagt kobling på enden. Kommer ut av den lille runde blanke dingsen i nærheten av peilepinnen. Ellers skal alt være på plass:) Greide å unngå å tappe klimaen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 20, 2010 Den skal på innsuget en plass slik at du får lavere bensintrykk på tomgang:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet August 20, 2010 Den skal på innsuget en plass slik at du får lavere bensintrykk på tomgang:) Ok. Takk for hjelp:) Men hvor på innsuget kan det være? Den lille boksen der den går ut, sitter jo på innsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet August 21, 2010 Bumper denne jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet August 21, 2010 den skal inn på selve innsuget enn plass ikke så farlig hvor bare det er etter gassspjeldet. den delen den sitter fast i nå er bensintrykksregulatoren skal være en plass for den på innsuget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet August 21, 2010 Takker og bukker:) Fant ut etter litt leting hvor den skulle. Ikke lett å finne! Nå går bilen mye finere på tomgang, og litt høyere enn før, samt jevnere når klimaen skrus på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet September 20, 2010 drar opp denne litt jeg, da jeg har sett på en bil med denne motoren(AUS) til fruen hva er det som blir slitt på dem? enkel ovehaling eller snakker vi i 10k+ klassen for overhaling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet September 20, 2010 drar opp denne litt jeg, da jeg har sett på en bil med denne motoren(AUS) til fruenhva er det som blir slitt på dem? enkel ovehaling eller snakker vi i 10k+ klassen for overhaling? Usikker selv, men der må være gjennomslag, da to av sylindrene mistet kompresjonen. Toppen ser ut til å være intakt. Tror egentlig ikke dette er en typisk svakhet, heller bare rett og slett uflaks for min del. Har masse motordeler liggende hvis noen trenger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet September 20, 2010 så det er ikke bare svakheter i stempelringer eller noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet September 20, 2010 evt hvor vanskelig var det å finne BCB motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet September 20, 2010 Tror nok det kan være stempelringene, uten at jeg vet. BCB var lettere å få tak i, men masse å bygge over. Er motor defekt på den bilen du vil handle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet September 20, 2010 nei den går i grunn som ei kule den, men var det å være på vakt før ting skjedde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet September 20, 2010 Ok. bra å høre:) Men får du problemer, så har jeg deler:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Januar 17, 2011 nå vet dere nå trenger jeg alle alternativer til motorkoder nei jeg har ikke mista kompresjon men driten har kamma over grovt så vi må finne en ny motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...