#1 Skrevet Juli 19, 2010 Hei, idag når jeg kjørte kom plustligt varsellyse på batteriet opp, hadde en stund igjen til jeg var hjemme å skrudde av lys radio air con å alt aent å kom meg hjem. (er jo diesel så hadde vell komt meg hjem uansett ) Hva betyr dette lyset? går utifra det betyr at dynamo ikke lader? Har også hørt at det kan verr for lav eller for høg spenning. Har ikke tilgang på voltmeter nå så får se om jeg får bilen over til faren min å sjekke spenningen der. vist dynamoen ikke virker hva må jeg se etter da? Vist det er feil spenning er det spenningsregulatoren som er gått da? Kjekt å verr forberedt Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2010 hvis du får for høy/lav spenning når motoren er igang så regner jeg med at det er spenningsregulatoren ja, hvis ikke så er det nok dynamo som ikke lader. kan jo ta å rengjøre børstene på den så kanskje du får den til å lade igjen, så sparer du noen kroner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2010 hvis du får for høy/lav spenning når motoren er igang så regner jeg med at det er spenningsregulatoren ja, hvis ikke så er det nok dynamo som ikke lader. kan jo ta å rengjøre børstene på den så kanskje du får den til å lade igjen, så sparer du noen kroner Det jeg og tenker, får se om jeg kommer meg til far min imorgen, er en tur på 20 minutter uten dynamo kjekt me diesel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2010 Dynamoen var gått den.... Å fy for ett arbeid bare for å få ut ein dynamo av med frontfanger å ifølge boka ska alt bort framme.... For en idiotisk måte audi har lagt det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2010 Surt når dynamoen ryker, men må man bytte så må man dessverre... Uten at jeg vet hvordan det er på TDI, men denne veiledninga brukte jeg sånn delvis når jeg byttet på min B5 S4. Når jeg komtil punkt B19, dvs. at når "rammen" som radiator og lykter henger på er løs, lot jeg den gli frem noen cm, så kom jeg til underfra og fikk byttet... Litt trangt, men gikk storsett fint! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2010 Fikk byttet dynamo idag, 3100kr på hellanor med god rabatt tok først av framgangeren, så løsnet en god del skruer så var det mulig å flytte hele fronten fram å du kom til var ikke så vansklig så det hørtest ut som hadde dette vert civicen jeg hadde før hadde det tatt 5 minutt å byttet dynamo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...