#1 Skrevet Juli 20, 2010 Sitter med en 1995 Polo 6N med 1.6 75hk motor. Gjorde for en tid tilbake unna en motorvask med påfølgende, feilfri oppstart. Skrudde av fordelerlokket for å lufte ut eventuell kondens, og pusset i samme slengen på rotor og overslagspunktene. Fikk da overslag i tenningsmodulen og rotor var krakelert i banen (sorte feltet). Har nå byttet rotor og fordelerlokk, og bilen starter jevnt over som den skal. Men enkelte ganger, som f.eks. etter regnvær, må jeg kinne motoren over lengre tid før den fyrer. Påfølgende oppførsel er gjerne at den klarer seg fint ut innkjørsel+, men at den inn i kryss på tomgang klarer seg fint, for så å nesten kveles så fort jeg prøver å gi litt mer gass. Lar jeg så bilen stå litt på tomgang blir gassresponsen som normal igjen. Mulig bilen tidvis er litt nappete, men vanskelig å vurdere om det er tenning eller drivverk etter 175 000km. Noen innspill her? Virker jo nesten som at fuktighet gjør ting verre i en utett tenningsmodul. For den må jo være "utett" i husing/kapsling ettersom det var overslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...