Golf 2: Pulserende lyd ved sving til høyre, samt risting i ratt (HASTER)

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med Lågmilaren. Var tendenser før også, men etter at jeg fikk på gewinde ble lyden/ristingen forsterket. Svinger mot høyre - trenger ikke å være mye - og da vibrerer det i rattet samtidig som det er en pulserende lyd fra venstre hjul/side. Jo mer jeg svinger, samt jo større fart, jo bedre merkes det. Sving mot venstre er problemfritt og som det skal være. Kjennes også nesten ut som om bilen "småhopper" litt bortover når dette skjer. Forstilling trengte en justering i utgangspunktet, og trenger nok ihvertfall det nå etter senk.

 

Noen som har en aning?

 

Mads Kristian

 

Edit: Kan jo legge til at bilen gikk glatt igjennom (sett bortifra opphengskule på høyre side) kontrollen til Statens Vegvesen sist sommer, da den var på visning der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foringer?

Kast i bremseskive?

Endeledd?

Ubalanse i hjul/dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foringer er nok bra - både kjennes bra ut (veit hvordan en Golf med dårlige foringer er, og denne har nok ikke det:p), og ei heller noen anmerkninger på det på kontrollen i fjor.

 

Bremser fungerer fint når jeg bremser hardt, så tror man også kan utelukke det. Hadde ihvertfall kjent den vibreringa godt når jeg bremser når man tenker på hvor bra man kjenner det bare ved sving.

 

Endeledd? Tja, mulig - men skulle da tro at duden på Statens Vegvesen merket noe til det da.

 

"Nye" dekk på bilen i dag, samt balansert opp igjen selvfølgelig, så tror nok heller ikke det. Skal prøve med en annen felg foran for moro skyld, men det blir nok bare med "moroa". Merket også tendenser til denne vibreringa/pulseringa i fjor også, bare at det er forsterket etter at jeg senket bilen.

 

Selv heller jeg mot drivledd og/eller drivaksling, men er bare at det er så dyrt å bruke prøve/feile-metoden når det kommer til drivverk. Har noen drivakslinger med ledd fra den ene MK3en jeg hadde, men dette passer vel ikke rett over på en 16v? Større splines på 16v, vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres VELDIG ut som ytre venstre drivknute dette ja, du kan jo til nøds prøve å flytte venstreknuta over på høyre aksling og omvent for å høre om problemet flytter seg, dersom du ikke har andre knuter liggende som passer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en idé, det:)

 

Kjørte bilen igjen i går, og da var det ikke antydning til noe risting eller ulåter, så mulig det bare var noe forbigående. Får se igjen i dag når jeg tar en tur med den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.