Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte, da jeg skulle akslerere, ble bilen helt plutsli utrolg dau.

Bilen laget en litt bromle lyd, og bilen ristet når jeg kjørte. Motor lyset begynte å lyse, å derette blinke. Noen som har noen aning hva som kan være galt? Virket som et eller annet bare plustli ikke virket mer. Bilen rister også litt på tomgang. Har nettopp skiftet plugger, men har sjekket at disse sitter som dem skal, og har montert i dem gamle. Dette hjalp lite...

 

Noen som kjenner til noe lignende??

 

Bilen er en 2000 modell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe tikking eller bankelyder ifra motoren din... Hvis du har det kan det virke som det er rådene dine som er defekte...Dette kan skyldes at den kan være tørrkjørt for olje, men det vil du ikke se uten å måtte demonter motoren..Jeg hadde noe lignende på min vento..Jeg mistet trekkraft under kjøring og der viste det seg at motoren var tørrkjørt for noen år siden...Du vil se det på fargen som er på rådene....Det er jo ikke sikkert atdet er det som feiler bilen din men utifra det du beskriver kan det virke slik...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe tikking eller bankelyder ifra motoren din... Hvis du har det kan det virke som det er rådene dine som er defekte...Dette kan skyldes at den kan være tørrkjørt for olje, men det vil du ikke se uten å måtte demonter motoren..Jeg hadde noe lignende på min vento..Jeg mistet trekkraft under kjøring og der viste det seg at motoren var tørrkjørt for noen år siden...Du vil se det på fargen som er på rådene....Det er jo ikke sikkert atdet er det som feiler bilen din men utifra det du beskriver kan det virke slik...

 

Hva er rådene??

Men, så lenge jeg har hatt bilen har jeg alldri hatt lite olje på bilen... Har vært nøye med å peilie olje.. Hørrer ikke noen bankelyder fra motoren heller. Men, bilen rister litt når den står på tomgang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er rådene??

Men, så lenge jeg har hatt bilen har jeg alldri hatt lite olje på bilen... Har vært nøye med å peilie olje.. Hørrer ikke noen bankelyder fra motoren heller. Men, bilen rister litt når den står på tomgang..

 

Det kan være helt tilbake til bilen var ny at den kan være tørrkjørt, og det kan gå på årsvis før det merkes på motoren at den har blitt tørrkjørt, men det trenger ikke å være det i ditt tilfelle. Det minner litt om de symtomer jeg hadde på min bil.

Rådene er det som overfører kraften fra stempelene til veivakslingen i motoren..Annbefaler deg å få sjekket kompresjonen på motoren din for det vil gi litt svar på gva som kan feile mtoren din..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være helt tilbake til bilen var ny at den kan være tørrkjørt, og det kan gå på årsvis før det merkes på motoren at den har blitt tørrkjørt, men det trenger ikke å være det i ditt tilfelle. Det minner litt om de symtomer jeg hadde på min bil.

Rådene er det som overfører kraften fra stempelene til veivakslingen i motoren..Annbefaler deg å få sjekket kompresjonen på motoren din for det vil gi litt svar på gva som kan feile mtoren din..

 

Ok.. takk for tipset.. satser på jeg får vite mer i mårra når jeg får koblet meg opp med vag-com. Håper det ikke er for gale... :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte faktisk å si en vigkitg ting... At eksosen lukter veldi rart.. Kan de ha noe med forbrenninga å gjør??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. takk for tipset.. satser på jeg får vite mer i mårra når jeg får koblet meg opp med vag-com. Håper det ikke er for gale... :/

 

Regner med at det vill kommefrem noe da ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert registerreima som har tannet over ett hakk eller to...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert registerreima som har tannet over ett hakk eller to...

 

hmm.... kansje det. Men, både reigsterreima og topp pakkningen ble skiftet i juni 04.

 

Men, siden det skjedde under akselerasjon så kan vel kansje dette være mulig?

Vil jeg i såfall finne ut av det ved vag-com tro??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.... kansje det. Men, både reigsterreima og topp pakkningen ble skiftet i juni 04.

 

Men, siden det skjedde under akselerasjon så kan vel kansje dette være mulig?

Vil jeg i såfall finne ut av det ved vag-com tro??

 

Nei, du vil ikke finne det ut ved bruk av Vag-Com. Du kjenner vel en som kan skru litt for deg til og sjekke dette? Ikke stor jobben og sjekke dette, du må bare ta av ett deksel igrunn pluss sette timingen der den skal være, så ser du om den stemmer eller ei. Men dette kan en mekaniker hjelpe deg med, han vet hvordan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vanligste på disse motorene og den årgangen der er at en eller fler coiler har gått. Er ikke sikker på om du oppdager dte på vag-com (har ingen erfaring med det utstyret), men et moderne bilverksted finner det kjapt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok en coil, det er 70 % sikkert.

Dette får du nok på garanti, hvis det er coil må det sjekkes om coilen på den sylinderen har vært skiftet tidligere. hvis den har vært skiftet får du muligens alle 4 nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symtomer på min 2003 A6 1.8T når en coil slutta å virke. Bilen ville ikke trekke i hele tatt!

 

Jeg fikk 4 nye med en gang. Vanlig er det å bytte først 1 og så bytte alle hvis man får problemet en gang til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått sjekket bilen på verksted. Feilmeldinga viste feil på sylynder nr 4.

 

Fant ut på verksted at coilen ikke virket. Måtte bestille ny coil. Så reiner med

allt er i orden om 2 dager.

 

Var veldi fort gjort å skade coilen når man tar den ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.