Anbefalte innlegg

Sitter med computern til min s6 på fanget

--------------------------------------------------------------------------------

Er i ferd med å forberede kjøp av "chip" til min orginale S6 95 avant.Fant computern etter veiledning her på forummet.Plasseringa var noe "ulogisk",men nu ern ute og åpna.Har problemer med å splitte opp innmaten,vil begrense maktmissbruk.Ser ut som tilgangen til chip oppnås ved splitting.Det er løsna det meste tror jeg,men i enden for mainplugg sitter det fremdeles "fast".What im to do med det?Råd mottas med takk,Ellers ser det ut til at det som er å se på korta er lodda fast alt sammen.Betyr det da at det må innloddes "sete",housing,eller hva det nå kalles,for den nye chippen?Og evt hvor er det mulig å få gjort dette?Loddebolt og ustø gubbe er neppe løsningen.Så inntil videre må jeg kruse rundt på jobb i min gammle Peugeot Partner.Noen med råd\tips ?Evt ring 91898424.Arnt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å "dele" printkortene fra hverandre må du trykke ut 3 hvite plastpinner i motsatt ende av hovedkontakten, så må du bøye tilside to plasthaker i hver ende på hovedkontakten, og trekke kortet som da løsner ut fra kontakten. Se bilder på http://chips-ur-s.com/ECU/ECU_Pics.html

Er det ikke sokler der, er det en fordel å lodde inn noen ja, blir enklere å bytte chipper senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og hvis du har automatkasse, bare sett sammen alt igjen først som sist, da automatkassen ikke tåler chipping. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter med computern til min s6 på fanget

--------------------------------------------------------------------------------

Er i ferd med å forberede kjøp av "chip" til min orginale S6 95 avant.Fant computern etter veiledning her på forummet.Plasseringa var noe "ulogisk",men nu ern ute og åpna.Har problemer med å splitte opp innmaten,vil begrense maktmissbruk.Ser ut som tilgangen til chip oppnås ved splitting.Det er løsna det meste tror jeg,men i enden for mainplugg sitter det fremdeles "fast".What im to do med det?Råd mottas med takk,Ellers ser det ut til at det som er å se på korta er lodda fast alt sammen.Betyr det da at det må innloddes "sete",housing,eller hva det nå kalles,for den nye chippen?Og evt hvor er det mulig å få gjort dette?Loddebolt og ustø gubbe er neppe løsningen.Så inntil videre må jeg kruse rundt på jobb i min gammle Peugeot Partner.Noen med råd\tips ?Evt ring 91898424.Arnt

deg jeg viste hvor styreenheten satt utenfor møller bil ensjø i dag? Sort avant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk,nå erra splitta og godsakene ligger for innsyn.Allt er lodda inn uten sokkler,FF.Bør vel sette inn sokkler av folk som har utstyr,men så blir det da hvem\hvor?også får vi se om jeg tar rett chip da,best å være sikker her,tror jeg.Og ja,det er meg som var utenfor Møller 2 day.Forresten takk for hjelp ang lokalisering av den makaløse maniken.Det var jo så mye rart i området så tror jeg må skaffe meg litteratur på dette.Driver med service på laserprintere,og driver noe med elektronikk,og er nyskjerrig på hvor ,og hva ,og hvordan.Arnt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 trinn man,god bless

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er splittinga gjennomført og bestillt chip her på forummet,men sokkelinnmontering.Hvor\hvem gjør det her i oslo\Akershusområdet?Tror ikke jeg begynner med det selv,ustø 50 watts loddebolt er IKKE tingen.Og er det noe sted å laste ned de myke varene(software),slik at jeg kan bruke min laptop for diagnose,etc i ettertid?Arnt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Sleng inn litt mer info om f.eks. hvor du bor på profilen, så er det enklere å hjelpe deg! :) (Ja, jeg vet jo nå at du bor i Oslo et sted, men til senere bruk.. ;))

2. Sokler kan et radio/TV-verksted fikse for deg hvis ikke du kjenner noen som jobber med slikt, bør ikke ta så lange tiden.

3. Vag-Com er vel standard for diagnose, og fåes i original og ikke så original utgave. Merk at låsen sitter i kabelen, så det er den som koster, og som gjør at en 'vag-com kabel' koster ca. 120,- på Dealextreme og 2500,- hos produsenten.. :P

En kjemperesurs for feilsøking, kunnskap og delekjøp er forresten http://www.sjmautotechnik.com. Scott Mockry svarer også på henvendelser hvis han kan, og har bra priser på det aller meste av deler. (kjøper vi litt der, gidder han kanskje holde siten åpen noen år til.. ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er "mere" info lagt ut,og jeg har satt sammen Motorstyringa igjen,fin øvelse for meg til å kjenne vogna bedre.Ser ut som jeg nå vil søke en reserve styring,ferdig chippa eller chippe denne.Har fått tilbud på dette i dag,og vi får se om enighet oppnås.Takk til dere alle for innspill.Arnt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.