#1 Skrevet Juli 20, 2010 Vet de ligger en del tråder om dette, men fant liksom ikke helt det jeg var på jakt etter Vi har har lite problem med min bror sin S4 AAN. Begynte når han chippet den. (MTM303 med 3 bars map) Den begynte og kutte, altså helt kutt, når turbotrykket nermet seg 1.5-1.7 bar. Kuttingen jeg snakker om er helt kutt, virker på som tenningskutt i 0.5 sek. Har blitt værre og værre med tiden. Nå kutter den på ca 1 bar. Holder man gassen i bunn fra tomgang på 3.gir f.eks så går alt bra til turboen kommer. Når trykket kommer litt over 1 bar, så kutter den, så kommer den igjen til turbotrykket kommer, så kutter den igjen. Smeller godt i potta noen ganger når den kommer igjen. Fungerer fint til finkjøring så lenge man ikke trykker for hardt på gassen og holder seg under 1 bar. Samme hvilket turtall det er snakk om. Ofte kan man dra den på turtall for da er ikke trykket så høyt at den kutter. Ligger ingen feilkoder på vagcom.... Skjekket for lekasjer rundt om hele motoren tror jeg, prøvd ECU`en fra min S4, kjører 034 høyeffekscoiler. Han sier at han føler turboen går varm veldig fort i forholdt til før. Nesten bare med normal kjøring, og han sier også at turboen uuuuler mye når motoren er kald. Om det har noe og si vet ikke jeg. Glad for alle tips her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2010 Hadde lyst å si coiler, men det er det vel neppe da hvis det er 034coiler. Hvordan er det med bankesensorene når dem begynner å bli skrall? Har du brebåndlambda du kan se på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2010 Ingen brebåndslamba jeg får snart en inovative brebåndslamba, kople den på og se. Ja, jeg tenker også bankesensor. Men skal det ikke komme opp feilkode på vagcom vist det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2010 synns d hørres ut som ein lekasje eg, tipper litt på slangen fra turboen til alu røret, kan ver et rift der som slangen går ut til resirk ventilen, ikkje så lett å se uten at en tar av slangen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...