S6 C4 nedre festebolt til bremsecaliper bak henger fast

Anbefalte innlegg

Hei,

Skulle bytte caliper på venstre side bak, og oppdaget at den nedre festebolten som egentlig skal ha vandring inn og ut, henger helt fast:confused: Jeg prøvde å slå litt med en vanlig hammer uten at det gjorde noen forskjell. Noen som vet hva jeg gjør med dette? Hente slegga, smøre opp, eller må jeg bytte hele greia: klø :

CaliperBakVenstre.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel 15mm hode eller noe sånt på denne?

Hang fast hos meg og, da tredde jeg bare på fastnøkkel og brukte hammer og slo frem og tilbake, så løsna den litt etter litt, smørte den så opp igjen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel 15mm hode eller noe sånt på denne?

Hang fast hos meg og, da tredde jeg bare på fastnøkkel og brukte hammer og slo frem og tilbake, så løsna den litt etter litt, smørte den så opp igjen.. :)

Stemmer, er 15mm. Da prøver jeg kraftmetoden din, Dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du skal no alltids klare å moe den til, hvis ikke du klarer å få rikket den, så er det boss likevel, husk at bremsegreier er solide saker, så det tåler litt juling :)

Jeg ville skrudd av braketten og satt den i en skrustikke, sørg for at begge gliderne går helt fint, slip vekk all rust og smør godt opp med noe som tåler varme, så slipper du skevslitte klosser og bremser som henger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fungerte fint slik du sa Dag, og jeg slipte bolten så den ble fin og blank og la på litt fett. Det ble knall. Nå gjenstår bare lufting av bremser i morra :) Takk for hjelpa Dag og Christian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig, er det et forum er til for! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Splitter nye bolter og gummibelger får du også billig på Mekonomen hvis det trengs senere! Ellers var det så mye slærk i mine at jeg bestilte helt nye calipre med sleider (vel, overhalte..) fra remartautoparts. Prismessig fikk jeg med caliprene på kjøpet i forhold til prisen for brakettene på Møller!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.