Passat 3BG 1,9TDI Clutch slurer av og til?? kan noe forklare det?

Anbefalte innlegg

Clutch på min passat 3BG 2002mod 1,9 TDI AVF 2hjulstrekk slurer av og til, noe jeg ikke helt skjønner.

Normalt har den 410nm og drar helt normalt. noen dager slurer den (som om Clutchen er heeelt nedslitt)

etter noen km eller mil og jeg prøver å akselrere hardt så er alt normalt og feilfritt og jeg merker draget er der igjen.

Mener at er den slitt så er den jo slitt... det er som om trykkplata ikke klarer å holde trykket mot clutchen. men hvordan i alle dager klarer den det 80% av kjøringen?

håper noen har vært borti det samme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp, han som kjøpte bilen min hadde samme problem. og det jeg fikk vite er at etter at disse er blitt chippet så ved lavt turtall å mye gass (moment) så klarer ikke svinghjulet å holde igjen clutsjen så den vil slure.

men, når du gir gass og du har turtall litt over 2500 rpm så tror jeg ikke du får dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp, han som kjøpte bilen min hadde samme problem. og det jeg fikk vite er at etter at disse er blitt chippet så ved lavt turtall å mye gass (moment) så klarer ikke svinghjulet å holde igjen clutsjen så den vil slure.

men, når du gir gass og du har turtall litt over 2500 rpm så tror jeg ikke du får dette problemet?

slurer ganske høyt i turtallregistret også. men værst der dreiemomentet er høyest. Det er bare så rart at dette er bare av og til :/ skulle jo vært slik hele tia. føles som om noen heller på olje på svinghjulet av og til om dere skjønner.hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puter i svinghjulet som er sprukket og spruter ut olje/silikonvæske når de belastes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puter i svinghjulet som er sprukket og spruter ut olje/silikonvæske når de belastes.

Har prøvd å finne bilder av svinghjulet på nett. men finner ingenting. vært arti å sett hvordan dette ser ut. dyrt å kjøpe nytt ser jeg :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg hadde problem med min at den sluret av og til. eg har 1.8t. og dobbel masse svinghjul og der var svinghjulet utslitt. flaten lamellen går i mot var skeivslitt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.