HJELP! svidd releesokler audi s4 c4 + Bosch Alarm

Anbefalte innlegg

Har hatt en del problemer med det elektriske i bilen min så jeg valgte og gå grundig til verks i kveld

Jeg har klart og lokalisert det til sikring nr. 8 (15A) som trakk ca 1.3A med tenning av.

Denne går til det meste inni bilen, bla lys, sigarettenner, kjørecomputer, kupelys, klima minne osv

Under rattstammen finner jeg dette:

IMG_0594.jpg

IMG_0595.jpg

IMG_0598.jpg

alt dette virvarret er kobla inn på ( er vel alarm, men har aldri vært alarm på min som har funka værtfall)

IMG_0597.jpg

Det var kobla så dårlig at det er jo drøyt, ledninger er bare tvinna sammen og teipa, ledninger i klem og biltema "hurtigkoblinger" er brukt.. Strømmen til enheten er henta med 2 vanlige flate "kabelsko" som er stikki rett inn i en ledig relee sokel..

Boksen var kobla inn på

Bryter under panser

Jalla tute som var festa på bremsepumpa med hjemme laga braket

Kobla inn i førerdør

Kobla på bakasjelok

Lodda inn på tenningslåsen

også er det en bosch høytaler sak i taket..

Alle signaler som var henta fra div ledninger var bare lodda rett på orginal ledninger i en T, rett på ikke noe seriekobling eller noe..

Kan jeg fjerne alt det uten noe problem? Det ligger bare og slenger der

Gikk enda litt grundigere til verks og fant dette, nederst til venstre under rattet

IMG_0754.jpg

IMG_0753.jpg

IMG_0761.jpg

IMG_0760.jpg

IMG_0757.jpg

IMG_0756.jpg

IMG_0755.jpg

Den røde som er HELT svidd, der var det ikke noe relee, men det står at det skal stå komfortrelee til el. vindu og den gule er til ABS med 10A sikring..

Jeg blei helt skremt når jeg så neddi der, rart det ikke har tatt helt fyr! Kan jeg hente sokler og relee fra en audi 100? eller er det noe spesielt til s4?

Jeg kan legge til at noen ganger når det regner mye så blir jeg våt på skoen på gasspedalen.

Har noen en ide om det er vannet som kan ha kommet ned der eller er det noe galt med vindusmotorene mine siden det har svidd seg i releet? Alle vinduene funker utenom 1..

Kanskje det er et tett dreneringshull under frontruta men klarte bare og lokalisere et stort et på sjåførsida som går ut i skjermen.. Er det noen som veit hvor alle de hulla er så jeg får skjekka dette?

Blei en del her nå, men håper noen har noen forslag!

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven.. Det var en godt brent sokkel!! Ja, reléet til comfortfunksjonen står der, ikke uvanlig at det kan trøble litt. Samme på alle C4 med komfortfunksjon. (noen varianter.)

Vått i bilen kan veldig ofte komme av at brønnen til varmeapparatet er tett, sjekk at dreneringen i forkant av kassa er åpen. (du ser den så vidt nedi foran varmeapparatet, helt innunder ved tannstanga.

Avant? Kortslutninger i kablene i belgen til bakluka kan føre til mange 'morsomme' feil, likeledes i gjennomføringen til dørene, og da spesielt førerdøra. Sjekk og fiks disse først! Lykke til med en av verdens beste biler! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, dette er en sedan.. skal skjekke dreneringa men er nok 100% sikkert tett, har leita etter den før uten hell!

Comfort funksjon, hva gjør den?

Blir en tur på huggern nå så skal jeg få ordna dette :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg vært og kikka i alle C4 jeg har finni på huggerer i nærheten her..

Men ingen av dem har relee sokler under der.. hvor sitter de på vanlig 100?

Fant ikke ABS relee på de heller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle har vel relesokler nede ved A-stolpen på begge sider?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydlig vis ikke, fant en A6 der var comfort relee og sokel..

men enda ikke finni ABS relee med sikring på toppen og sokel til det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det fiksa, loddet inn ny sokkel til comfort releet og bare gjorde reint den til ABS'n, virker som om alt er i orden med det elektriske nå..

Utenom en ting! Den Bosch alarmenheten, jeg fjærnet denne siden det ikke fungerte og jeg syns ikke det var noe vits og ha der siden det var montert så dårlig.. (slipper nok unna med mye tull!)

Men så skulle jeg starte og da var det jo ikke noe fart i startern, kom på at det stod ledinger inn i den ene relee soklen og den var nr4 Startsperre.. Laska over der den var koblet inn og da var alt i orden...

Men da lurer jeg, kan jeg kjøre med lasken der eller burde jeg skaffe ett relee? og hvordan funker det releet?

mvh Fredrik H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg antar at starteren ble styrt av alarmen du fjernet, og ga strøm til starteren når alarmen var avslått, og kuttet kretsen når alarmen var påslått. Det går litt strøm til starteren akkurat når du vrir over nøkkelen, så du bør ha god kontakt i den lasken. Antar det har vært org. alarm med startsperre tidligere som har blitt fjernet? Har du nøkkel med fjernstyring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fjernstyring, bare helt vanlig nøkkel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.