#1 Skrevet Juli 21, 2010 Er det noen som har oversikt over 4x4 girkassene til VAG? Har ei girkasse her merket DXW, men finner ikke den på noen av oversiktene jeg har sett på. Lurer litt på hvor komplett denne er, dersom denne er fra en A3, for da mangler jeg vel haldex kontrolleren og litt mere. Så om noen har en oversikt hadde dette vore fint. Så kommer spørsmål 2. hvilken diff kan jeg bruke med denne? Er A4 og A3 diffene i bakstillinga like? eller er det forskjellig utveksling her? Om noen har tilgang på hiddenblad, eller viten, er all info til takk. Mvh Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2010 Haldex-greia sitter vel i bakdiffen, ikke foran om jeg ikke har forstått helt feil. Systemet og delene på en A3 (tverrstilt motor) og en A4 (langsmontert motor) er helt forskjellig, da A3'en har Haldex og A4 har torsen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2010 Sitter og glaner litt i ETKA. Ser ut som uttaket til mellomaksling gjøres med et slags påklask til ene drivakslingen framme. Vil ikke det da si at hvis dette hjulet står i ro så vil man ikke få overført noe som helst over på bakakslingen? Eller er det en form for lås i diffen i kassa framme? Merkelig opplegg Burde vel gått an å lagd ei kasse om tillater torsen på en tverrmotor også? Jeg undres... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2010 takker for svar.... Dersom noen har "sprengningsskjema" eller tilsvarende er det bare å linke. Trenger litt mål på forskjellige mellomakslinger og drivaksler. (regner ikke med at Skoda/golf har samme som A3/seat/tt?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...