Anbefalte innlegg

Hei.

Opplever at bilen drar til venstresiden og at styringen virker noe rufsete.

Har vært under bilen , og mener å ha eliminert slitte endeledd.

Derimot kommer det noe lyd i fra styresnekka når jeg rikkler på hjulene.

Noen med erfaring på dette ? Bilen har kun gått 90 000 km

Mvh Baard Havdal

Første innlegg, og selvfølgelig er det lagt ut under feil gruppe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de indre leddene på styrestagene er ok og samme med rattstamme så kan man eventuelt stramme inn backlashen i tannstanga, det gjøres på denne justeringsskruen som er på de fleste tannstenger:) Merket med kryss.(kun et tilfeldig bilde ikke tatt fra golf 3) Ps strammes kun med noen få mm rotasjon på skruen,, strammes det for mye blir den hard og svinge og selvoppretting blir dårlig. Det med at den trekker til siden kan være alt fra slakk i kuler/foringer, skadet understell osv osv.. eller bare slått ut av stilling etter å ha tryffet et hull feks:) Og en justering av hjulvinklene er da løsningen.

Volkswagen-Passat-Steering-Rack.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem med min mye eldre A4, den er fin og lett å svinge med, men føler at den har litt slakk, 'rufsete' styring kan bra beskrive det. Må drive å kompensere litt mye, og den retter seg ikke så veldig bra opp. Jeg har tidligere hatt servolekkasje og byttet pumpen. Nå er det potte tett, men føler at styrestaget ikke er helt bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokon som veit lettaste måte å komme til denne justeringsskruen på servotannstaget på a6 4b (c5)?? Er dette ein justeringsskrue som fins uansett modell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som hadde peil på dette? Et bilde hadde naturligvis vært optimalt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har liggende ei ny servotannstang her, og en drøss med brukte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagde ein ny post på dette for A6 her .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.