Hvilket speilrefleks kamera?

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

jeg driver å vurderer om jeg skal invistere i et speilrefleks kamera. men lurer litt på hvilket kamera jeg burde handle meg. kameraet blir sikkert mest brukt til å ta bilder av bil/mc. det skal heller ikke være for dyrt heller. blir da mitt første speilrefleks kamera så trengerr ikke å være det dyreste på markedet, men vil ha ett ganske bra ett med ganske lett brukervennlighet.

Noen som har noe tips om hvilket kamera jeg burde handle så post i vei.:)

 

Mvh Mats.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en del forandringer/forbedringer, men det er liksom innstegsmodellen ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en del forandringer/forbedringer, men det er liksom innstegsmodellen ja.

Okeii. har hatt ett D40 på prøve nå. og syns det blir litt "uskarpe" bilder og får ikke med så mye detaljer da. men det er jo ganske gammelt kamera egentlig kansje også men. ser det er litt mer megapixler på D3000, så hjelper kansje litt det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okeii. har hatt ett D40 på prøve nå. og syns det blir litt "uskarpe" bilder og får ikke med så mye detaljer da. men det er jo ganske gammelt kamera egentlig kansje også men. ser det er litt mer megapixler på D3000, så hjelper kansje litt det.

 

D40 er mer enn bra nok for en nybegynner.

Blir ikke noe skarpere bilder med flere MP.

 

D3000 er ett bra nybegynner kamera men husk at dslr krever mye mere av fyren bak kamera.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D40 er mer enn bra nok for en nybegynner.

Blir ikke noe skarpere bilder med flere MP.

 

D3000 er ett bra nybegynner kamera men husk at dslr krever mye mere av fyren bak kamera.

Hvilket anbefaler du til meg da? er ikke helt nybegynner med å ta bilder å sånn. men må jo lære seg det kameraet du har. og jeg vil ha en ganske fin prislapp.:)

og hva er dslr?;p er ikke veldig inn i forkortelser når det gjelder sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dslr= digitalt speilrefleks

 

Ett kompaktkamera hjelper fotografen mere og er derfor myyyye lettere å ta fine bilder med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et dslr-kamera hjelper da jaggu like godt til det. Vertfall både nikon og canon har mange forhåndsinnstilte modus du bare kan velge og knipse ivei :)

Det som derimot er artig med speilrefleks er at om en tar seg tid til å leke med forskjellige manuelle innstillinger så kan en få spektakulære bilder, samtidig som det er store muligheter for å justere seg heeelt på bærtur også.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde før et Canon EOS som jeg tok ca 40/50000 bilder med, og ble bra lang i maska når far hadde kjøpt seg D40.

Siden D40 kosta brøkdelen, og tok vel så gode bilder.

Byttet kamera for snart et år siden, og byttet til Nikon5000 og er kjemefornøyd.

ALLE speilrefleksene er lette å ta bilder med, sett dem i auto, og det er bare å trykke i vei, akkurat som et kompakt kamera.

men blir bedre bilder fra speilrefleksen som regel....(bedre dybdeskarphet/farger/vidvinkel osv osv.

Annbefaler deg alle modeller fra Nikon D40 (om denne selges lengre) og oppover.

Har ikke noe galt å si om Canon heller, da denne fungerte problemfritt i de 4/5 årene jeg hadde den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte nettopp mitt D3000, med ei Sigma 70-300 linse i tillegg.. KANON!! (ikke canon, men Nikon...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D40 og D60 selges ikke lengre, D3000 er etterfølgeren. Jeg har også D3000 og anbefaler dette på det sterkeste hvis det er din første DSLR du er ute etter.

 

Jeg ser ikke noen grunn til å kjøpe D40, da du lett får tak i en brukt D60 til en god pris. Nye D3000 får du også billig for tiden, bare husk å kjøpe med VR-linse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D40 og D60 selges ikke lengre, D3000 er etterfølgeren. Jeg har også D3000 og anbefaler dette på det sterkeste hvis det er din første DSLR du er ute etter.

 

Jeg ser ikke noen grunn til å kjøpe D40, da du lett får tak i en brukt D60 til en god pris. Nye D3000 får du også billig for tiden, bare husk å kjøpe med VR-linse.

Tror jeg kommer til å handle meg ett Nikon D3000. men hva er forskjell på vr linsa og den andre typen?

 

EDIT: Fant det ut nå:P men er det mye forskjell på objektivene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VR er for de med utstrakte nervøse rykninger og skjelvinger, og totalt ute av stand til å holde kameraet rolig.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VR er for de med utstrakte nervøse rykninger og skjelvinger, og totalt ute av stand til å holde kameraet rolig.. :D

 

Lettere sagt vibrasjonsreduksjon:) takker for svar:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ett eos 450D du kan få teste om du vil, og se om du liker det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dama kjøpte seg akkurat et nikon D5000, dette har jeg testet litt og har fått veldig godt inntrykk av det, veldig ålreit å bruke, bildene blir upåklagelige! :)

 

selv er jeg på et stadie som må være før nybegynner, så no ekspert er jeg ikke men har fått bedre inntrykk av D5000 enn canon 450D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står mellom D5000 eller D3000 tror jeg.:P hva ville du ha kjøpt?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D3000 er mer enn godt nok kamera, men dette tilbudet var jo helt rått.

Kjøper du det huset der med dette objektivet så har du mange timer med lek og moro og du kan ta veldig bra bilder.

 

Jeg kjøpte det objektivet der selv nå nettopp, og jeg føler jeg nå har klart å dekke et stort "arbeidsområde" med en linse.

Før så hadde jeg kit-linsa på 18-55 og en 50-200 linse(sorry, jeg skriver visst linse og objektiv om hverandre, det heter selvfølgelig objektiv), men jeg gadd jo aldri å bytte linser når det var noe som skulle tas bilder av der og da..

Så når jeg klarte å ødelegge 18-55 linsa mi nylig så prøvde jeg 18-105, og den er perfekt til mitt bruk vertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D3000 er mer enn godt nok kamera, men dette tilbudet var jo helt rått.

Kjøper du det huset der med dette objektivet så har du mange timer med lek og moro og du kan ta veldig bra bilder.

 

Jeg kjøpte det objektivet der selv nå nettopp, og jeg føler jeg nå har klart å dekke et stort "arbeidsområde" med en linse.

Før så hadde jeg kit-linsa på 18-55 og en 50-200 linse(sorry, jeg skriver visst linse og objektiv om hverandre, det heter selvfølgelig objektiv), men jeg gadd jo aldri å bytte linser når det var noe som skulle tas bilder av der og da..

Så når jeg klarte å ødelegge 18-55 linsa mi nylig så prøvde jeg 18-105, og den er perfekt til mitt bruk vertfall!

Jeg har lyst til å kjøpe ett kamera som ikke blir utdatert med en gang og når jeg først skal kjøpe ett kamera så kan jeg jo legge litt penger i deg også. tenkte på å kjøpe dette kittet her også kansje kjøpe ett 18-105 mm objektiv i tillegg hvis jeg føler for å ha ett litt større arbeidsområde.

 

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=119952&WT.svl=deal_bestselger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Go'pris på det kitet der gitt! Uansett så vil du i begynnelsen ha mer enn nok til å leke deg masse med forskjellige instillinger og lære deg å bruke dette kameraet.

Om du kjøper med 18-105 med en gang så kan du jo selge kit-objektivet som nytt i eske, for du trenger jo ikke begge de siden de begge jobber fra 18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. men hvordan er "kvaliteten" på bildene hvis du for eks. har ett 18 - 55 objektiv og ett 18 - 105. hvis begge står på 18mm altså minst mulig zoom. er det noen forskjell da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ta to testbilder til deg så du får se. Men jeg tror faktisk det 18-105 objektivet er minst like bra, om ikke bedre. Pga det er et 67mm objektiv i motsetning til 52mm kitobjektiv.

Vet ikke om jeg rekker demobilder nå i reklamepausen på fotballkampen, jeg skal se..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser faktisk ut som at 18-105 har litt mer vidvinkel enn 18-55.

Her er to bilder tatt med identiske instillinger, har ikke justert noen ting som helst, kun limt inn info for å skille bildene fra hverandre.

18-105

18-105.jpg

18-55

18-55.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.