Hvilket speilrefleks kamera?

Anbefalte innlegg

Da har jeg også kjøpt meg kamera, blei D80 med 18-200VR linse :) Gleder meg til å begynne å teste det :)

Jeg bare må si noe. Det du har satt fast på huset heter objektiv og det er bygd opp av linser. :nana:

 

18-200mm VR II eller I? Jeg har I og det er meget irriterende når du får det som kalles Lens Creep. Vær obs, plutselig er'n ute og henger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahh, er det SÅNN det er :P

Det vet jeg ikke enda : klø : Har ikke fått det enda, men når var skille på de da? :) Kan godt tenkes at det er VR I, men skal vel klare meg fordet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18-200mm VR II eller I? Jeg har I og det er meget irriterende når du får det som kalles Lens Creep. Vær obs, plutselig er'n ute og henger.

 

Hva skjer når man får Lens Creep, og hva skyldes det? Hva er forbedret på VR II siden man ikke får det der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer når man får Lens Creep, og hva skyldes det? Hva er forbedret på VR II siden man ikke får det der?

Tyngdekraften gjør at objektivet sklir ut i sin fulle lengde.

Versjonen med VRII har en knapp som låser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, ja det skjønner jeg godt at kan være frustrerende:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når var skille mellom VR I og VR II? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når var skille mellom VR I og VR II? :)

Sommer/høst 2009.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått kamera nå, ser veldig bra ut, og VR står med rød skrift, er det I eller II da? :) går ikke ut, om holder den med objektivet ned :) Var med kvitteringer for godt over 12k og betalte ikke halvparten en gang! : rock :

 

Edit; Det er VR I ja :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit; Det er VR I ja :P

...og etter en stund vil lens creep'en komme. Med mindre du bruker det lite da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.