Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor det er billigst å få tak i nye ufo skiver og klosser ?? Ser ikke ut som om det er så lett og få tak i S6 fjærbein, og bremsene er så ujevne at bilen er nesten ikke kjørbar lenger, så må nok bare krype til korset og kjøpe nye ufoer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her nettopp gjort de de e dyrt=( kom fram te mekonomen va billigast.. 3000 pr stk(ufo skive) =( utruli nukk e dei slutta å produsere dei..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor det er billigst å få tak i nye ufo skiver og klosser ?? Ser ikke ut som om det er så lett og få tak i S6 fjærbein, og bremsene er så ujevne at bilen er nesten ikke kjørbar lenger, så må nok bare krype til korset og kjøpe nye ufoer.

Var en del snakk om et ombyggingssett til rundt 10 lapper. Bare å søke litt: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her nettopp gjort de de e dyrt=( kom fram te mekonomen va billigast.. 3000 pr stk(ufo skive) =( utruli nukk e dei slutta å produsere dei..

Snakka me mekonomen tidligere i dag, og fikk da pris på 5000 kr for to skiver me klubb rabatt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som gjør disse bremsene så dårlige ?? Dårlig bremse effekt ?? At di blir fort ujevne ?? Ser di skivene som står på nå er ganske bra slitte, så regner me di har stått på en del år, er orginale audi skiver.

Hvor lenge kan jeg regne me at nye skiver vil vare ?? og hva må jeg passe på ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som gjør disse bremsene så dårlige ?? Dårlig bremse effekt ?? At di blir fort ujevne ?? Ser di skivene som står på nå er ganske bra slitte, så regner me di har stått på en del år, er orginale audi skiver.

Det er ingen ting med en UFO-skive som er dårlig. UFO-skiven ble utviklet for å få en stor skive (310 mm) inni en forholdsvis liten felg - 15" - fordi man ville ha høy komfort med gode bremser.

Mange mener at bremseskiven kan slå seg om man bremser ned fra høy hastighet og så kjører gjennom en vanndam, men dette kan skje med alle bremseskiver.

Typisk livslengde for en UFO-skive er 150-200 000 km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulempen med UFO-skivene er først og fremst at de er hinsides dyre å skifte når de må skiftes, ellers er det helt greie bremser når alt er i orden, og selve den effektive flaten er ikke vesentlig mindre enn på S6-bremsene. Ulempen er som sagt først og fremst prisen på nye skiver..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Dag sier så er dette veldig gode bremser i forhold til hvor små hjul du kan ha på bilen. Pga kalipperen gripper innenfra og utover, og dermed får du større bremseareal mellom skiver og klosser pga den store diameteren på skiva.

Minuset er at de er dyre, og at det kan virke som at det lettere blir kast i disse enn andre, noe jeg har selv erfart. Men jeg klarte å "rette" mine igjen ved å ha en knallhard nedbremsing fra høy hastighet igjen etter at de var skeive, kan virke som at kalipperen klarte å rette den når alt ble varmt igjen og ikke ble brå-nedkjølt som det sikkert ble den gangen det ble kast i de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også erfart at kast har forsvunnet med å få de varme... Men kom tilbake senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merka faktisk den største forskjellen på litt hardkjøring /bane. Har mye senere nedbremsing til svinger (samme merke bremseklosser) . Synes også den bremser bedre på vanlig vei, men blir vel veldig subjektivt :o.

jeg skifta 1 sett ufoer pr år når jeg hadde de med litt aktiv kjøring pga kast , det ble hvertfall dyrt : bråk :.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt begge typene bremser på S4. først hadde jeg en 94 mod V8 med "riktige bremser" Men jeg på min side syntes at desse bet dårlig ved nedbremsing i lave hastigheter, jeg tok med bilen til møller avd.stavanger og de prøvekjørte bilen. de sa det skulle være slik.: dum :

I dag har jeg ufo og har en mye bedre bremserespons ved lave hastigheter, Har ikke prøvet så mye fra 200 til 0 men det går vel greit skulle jeg tro. Jeg kjører ikke bane. Synes det blir feil å svartmale ufoene forde de ikke kan brukes på bane.

jeg har ikke tenkt å bygge om med mindre jeg ikke får tak i nye ufoer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når du først må koste på 6-7 tusen uansett, ville jeg montert s6 bremser. hvis det stemmer at de har slutta å produsere ufo, er det jo dumt å montere noe du veit du ikke får deler til senere? jeg kjøpte nye skiver, klosser og calipere, mener jeg fikk det for under 7000 på bilxtra.. i tillegg til at det ser utrolig mye bedre ut med s6 bremser :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.