Er s2 rattstamme tykkere enn 80?

Anbefalte innlegg

Har ettermontert S2 instrument i 80'n, og trengte da også viskerbryteren med knapper til kjørecomputeren. Men viskerbryteren passer ikke over ens med lysbryteren på 80, da viskerbryteren er har en ca 5 mm breiere innerdim mot rattstammen. Om det er rattstammen eller selve festet til bryterene på rattstammen som er tykkere, er seg uvisst da jeg ikke har en s2 å måle på. Spørsmålet er da vil lysbryteren fra S2 passe over ens med rattstammen på 80'n? Evt noe tips/triks for å løse dette problemet? Har ikke testet å flytte kun hendelen fra festet til s2 over til den andre, da S2 har viskerfunksjon bak og kontakten inni ser ikke lik ut. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti det samme en gang, da med å forsøke å montere brytere fra en A6 C4 i en 100 C4. Jeg lurer på om forskjellen ligger i om bilen er/var utstyrt med airbag eller ikke, og at rattstammen dermed er av forskjellig tykkelse med/uten airbag eller med/uten procon-ten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke procon-ten standard?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På så nye biler som 94-modell hadde luftsekken gjort sitt inntog. Så også på Competition, som jeg ennå ikke har sett uten. Så jeg tror Per er inne på noe her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en 95 mod S2 med Airbag jeg tok delen fra og det er airbag i 94 mod 80'n min også. Akkurat samme 4-eikers rattet på begge. S2 hadde dog crusecontrol og litt andre fancy ting på lysbryteren. Ellers kommer jeg ikke på noen forskjeller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs likevel på om det er procon-ten eller ikke på bilen(e), tipper jeg. Jeg solgte nettopp en 93-modell B4 som var utstyrt med kombinasjonen av både procon-ten og airbag på en gang, nevner det bare for å bevise at det ikke er noen enten/eller, men jeg tror bestemt det er her forskjellen ligger.

Og det ombyggingsforsøket jeg gjorde for endel år siden var at jeg forsøkte å montere justerbar rattstamme fra en 96 A6 i en 92 100. A6en var opprinnelig med airbag, men uten procon-ten. 100en var med procon-ten, men uten airbag. 100ens brytere gikk ikke inn på A6ens rattstamme da denne var tynnere, mens A6ens brytere ikke passet på 100ens kontakter. Så, på denne C4en var det altså en tykkere rattstamme på bil med procon-ten, enn den uten vaieren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ved et bilde av mine.

Den til venstre er for biler uten procon-ten og den til høyre er for biler med. Likt delenr, bortsett fra en "A" på slutten på den til høyre som beskriver at denne har knapper til kjørecomputer.

Edit:

Procon-ten har nødvendigvis ikke noe med å gjøre med størrelsen har jeg fått innputs på nå.Se her.

procontenvsnot.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.