#1 Skrevet Juli 21, 2010 (endret) Bilden det er snakk om er en org pd150 vet noen om hva forskjellen på vakumklokka til VNT mekanismen er med og uten elektrisk stikke? Satt inn ny turbo nå pd150 vnt17vb Den nye turboen har klokke med elektrisk stikke og den gamle hadde ikke, dermed har jeg ikke noe å kople til i den nye stikka. Lest litt rund og virker som om stikka er til BEW for å gi tilbakemelding til ECU, og da skal vel ikke den ha noen videre innvirkning på selve vakumklokka vel? Føler bilen drar litt dårlig under 2000 omdr. .Mulig det er bare meg, den begynner og dra greit ved 1600 omdr. og "fullt øs" rund 2oooomdr. husker ikke helt hvordan det var før! Noen tanker? edit: Sånn BTW så har jeg satt inn ei plate på egr, så nå kommer det ikke noe eksos inn i innsug. Leser noen plasser her på forumet at bilen kan gå dårligere uten egr. stemmer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2010 bilen går bedre uten egr. Stikkern er kun til en sensor som sier hvor vnt mekanismen står, den er en ren tillegsfubksjon og kobles automatik ut av ecu om deffekt, den trengs ikke. Ecu genererer et feillager men ikke noe mere om denne kutter. med andre ord har null å si om du ikke har mulighet å koble den til:) Btw disse turboene leverer først fullt trykk ved 2000+ rpm:) pga massetreghet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...