Påfylling av aircondition gass?

Anbefalte innlegg

Noen fra hadeland-hønefoss som veit om noen som fyller på gass på aircondition-annlegget? Det ble fort tomt da det ene røret under der sa takk for seg... :( Hvor mye koster det å fylle??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster fra 800,- og oppmot 2000,-. er avhengig av hvem du fyller hos og hvor mye gass\veske det går på.

 

Av det jeg sjekket her i krs, så var vag DYREST. Og det var nesten like dyrt hos andre verksted. Men stakk tilfeldivis innom et amcar verksted, jode de fylte opp for 900,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster fra 800,- og oppmot 2000,-. er avhengig av hvem du fyller hos og hvor mye gass\veske det går på.

 

Av det jeg sjekket her i krs, så var vag DYREST. Og det var nesten like dyrt hos andre verksted. Men stakk tilfeldivis innom et amcar verksted, jode de fylte opp for 900,-

 

Går nesten ut ifra at det er ganske tomt... Siden det ene røret skrudde seg ut fra kompressoren av seg selv... Røret er klemt å sånn så tenkte og sette på en solid slangebit det stykket det er ødelagt.. Går det bra tro??

 

Da er det bare å høre rundt med verksteder her da og fylle på det billigste.. :) Kjenner iallefall 3 stykker som jobber på ganske store verksteder rundt om her så da får jeg håpe på litt rabatt... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fyllte på S3'en i høst hos Bilsenteret i Brua. Betalte 1500,- med trykktestinga og alt. Samme som Audisentrum skulle ha. Sånn ca normalpris det tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går nesten ut ifra at det er ganske tomt... Siden det ene røret skrudde seg ut fra kompressoren av seg selv... Røret er klemt å sånn så tenkte og sette på en solid slangebit det stykket det er ødelagt.. Går det bra tro??

 

Da er det bare å høre rundt med verksteder her da og fylle på det billigste.. :) Kjenner iallefall 3 stykker som jobber på ganske store verksteder rundt om her så da får jeg håpe på litt rabatt... :)

 

Ang slangebiten du snakker om.

Du må huske at det er trykk på anlegget da, kanskje det blir vanskelig å få tett da? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok skifte røret som er blitt klemt, det er ikke uten grunn at det er metallrør på klimaanlegg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok skifte røret som er blitt klemt, det er ikke uten grunn at det er metallrør på klimaanlegg

 

Det skal jo tåle ett rykk på 25 bar.

Det er også brukt gummislanger i klimaanlegg da, men det har jeg ikke noe tro på.

Når disse slangene blir gammle har de en tendens til å begynne å lekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør med Rinkerike Kjøl & Frys eller nå hva de heter, tror de fyller opp for deg, mener jeg har hørt om andre som har brukt dem, de er ikke så dyre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jevnaker bilverksted eller noe heter et sted som fyller.

 

61311007 er nummeret dit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slange kan godt brukes, men det holder ikke med slangeklemmer akkurat. Må være pressede hydraulikkoblinger og riktig slange. Det blir fort like omfattende og dyrt som å kjøpe nytt rør, og man har heller ingen garanti for at det funker.

 

Det er høyt trykk i anlegget og bare såvidt litt skitt i røret kan være nok til at kompressoren havarerer. Burde koste mellom 500 og en tusenlapp å vakuumere og fylle R134a som det anlegget bruker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble jeg litt klokere... Skjønner at det kan bli litt trykk der ja.. Rørene kostet over 2000 kr stk når jeg hørte på møller... så da blir det ca 4500 kr + gass og det blir jo litt av en regning... : eek : Det er jo halvveis med slange og halvveis med metallrør da.. men det er en solid skjøt mellom slange og rør da.. Er ikke sikker på om det er hull på røret, men det er ikke så langt ned til bakken når sommerhjula er på.. Så det beste hadde vært å fått rørene litt lengere opp lissom... Ringte norsk bildelsenter og spurte om de hadde sånne rør, men det ble bare kastet sa han jeg prata med... : rolleyes Men har jo litt tid på meg før sommeren kommer, så får høre litt rundt... Det er ingen som tilfeldigvis har sånne rør liggende da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo høre med bilomsetningen i Arendal,der får du original deler billigere enn hos den lokale vag forhandlere.har handlet en del der å er kjempefornøyd,de får inn deler ei gang i uka(mandag).

de kan nås på tlf: 370 59 180 eller mail, bildeas@online.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Da skal jeg ringe litt rundt å høre med forskjellige.. Skal ta en tur opp til høggern på hønefoss å se om det er noe brukbart her oxo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har vært på høggern på hønefoss og har sett noen A4 der?? I følge siden til ringerike bildemontering skal det være et par hele biler der....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det snart på tide å fylle på væske/gass kjenner jeg.. :D Har fått tak i rør så det skal jeg bytte nå i uka.. Så skal jeg ta en ringerunde til noen firmaer rundt her.. Hva må gjøres får å fylle på nå?? Er jo ikke noe trykk på det nå, siden røret har vært av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvor ringerike kjøl og frys holder til??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør vel bytte fuktfilteret i anlegget når det har vært åpent en stund.

Dette skal trekke til seg fukt fra gassen o.l. og er en servicedel. Må blendes hvis anlegget skal stå åpent over litt tid. Hvis dette er fullt av vann vil fukten gå videre å ta knekken på kompressoren for vann fryser under 0 grader som det fort blir i rørene o.l.

 

Jeg hadde ikke tatt sjansen på bare å fylle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør vel bytte fuktfilteret i anlegget når det har vært åpent en stund.

Dette skal trekke til seg fukt fra gassen o.l. og er en servicedel. Må blendes hvis anlegget skal stå åpent over litt tid. Hvis dette er fullt av vann vil fukten gå videre å ta knekken på kompressoren for vann fryser under 0 grader som det fort blir i rørene o.l.

 

Jeg hadde ikke tatt sjansen på bare å fylle.

 

 

Hmmm... Mye styr detta... hehe... Har ikke vært åpent så lenge da... Hvor sitter det fukt-filteret da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe nede i høyere innerskjerm men veit ikke sikkert.

Hvis bilen ikke har stått i tør garasje holder det med noen timer i fuktig vær.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe nede i høyere innerskjerm men veit ikke sikkert.

Hvis bilen ikke har stått i tør garasje holder det med noen timer i fuktig vær.

 

 

Sitter en slags beholder der ved høyre framskjerm.. Mulig jeg bør sjekke der også da... Er det noe man kan tømme/tørke eller rense eller er man nødt til å kjøpe det nytt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må kjøpes nytt, men det er desidert dyrest hos VAG selv. Skiftet på bilen min, et lokalt kjølefirma skulle ha ca. 700,- for det mens VAG skulle ha over 2000,-. Ellers er det ikke så mye mer å gjøre enn å bytte røret og filteret, husk nye O-ringer som fuktes i RIKTIG olje før du skrur det sammen, så er det bare å dra til noen som suger vakuum i anlegget, tester at det er tett og deretter fyller R134a hvis alt er i orden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må kjøpes nytt, men det er desidert dyrest hos VAG selv. Skiftet på bilen min, et lokalt kjølefirma skulle ha ca. 700,- for det mens VAG skulle ha over 2000,-. Ellers er det ikke så mye mer å gjøre enn å bytte røret og filteret, husk nye O-ringer som fuktes i RIKTIG olje før du skrur det sammen, så er det bare å dra til noen som suger vakuum i anlegget, tester at det er tett og deretter fyller R134a hvis alt er i orden..

 

Fikk det sammen i dag.. Litt klundrete men det gikk.. Så på fredag skal jeg stikke til et verksted som vakumerer det og fyller.. Får bare håpe faenskapet er tett da... : bråk : Gjorde rein koblingene før jeg skrudde sammen rørene, men ikke noe olje... : rolleyes Er det viktig eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg fylt på i går.. Var litt problemer men det gikk bra til slutt.. Når vi skulle fylle på første gangen tetta det seg ved 120g.. (skulle ha på 850g) Så da var det bare å tappe anlegget, vakumere i 30 minutter (igjen) og fylle på igjen.. da gikk alt på.. Virker som det er tett også.. :klapp: Det blåste 3 grader rett etter vi hadde fylt på og det var veldig bra sa han fyren.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøft!! hvor mye kosta testing og fylling? har nylig kjøpt 96 pasat med deffekt AC. men vet ikke helt hva som er lekk der da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.