Justerbare giroverføringstag golf 1??

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om det finnes justerbare stag til giroverfløringa å få kjøpt. sliter seriøst med å finne alle gira på bilen enten så har eg 1gir og ikke 5 og omvent har sikkert gjekket opp bilen 20 for å forsøke å få orden på det uten forbedring er passe lei nå: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerbare schtag lager du selv.

Kapp av, gjeng opp og smekk på en liten uniball.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er justering. Det er 10 år siden jeg gjorde det. Så jeg husker ikke akkurat hvordan. Men det er ca. midt på overføringa. Det er bare å skru løs, justere på plass og skru igjen. Ganske enkelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er justering. Det er 10 år siden jeg gjorde det. Så jeg husker ikke akkurat hvordan. Men det er ca. midt på overføringa. Det er bare å skru løs, justere på plass og skru igjen. Ganske enkelt.

 

Ganske enkelt å enkelt hehe eg har skrudd en del bil å dette er ikke en av de tingå så var enkelt:p skulle tro det var plankekjøring men :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har holdt på en del med dette jeg og;). Det er bare snakk om en spline ene eller andre veien som gjør utslaget. Jeg har og erfart at det har noe å si hvor langt inn på splinen man trer det vertikale staget (jeg mener da staget man trer inn på den horisontale stanga som går fra bunnen av girspaken og inn mot motorrommet). Det vertikale staget skal i alle fall ikke til bunnen på splinen. Slik er det i alle fall ikke originalt.

 

En god start (har du sikkert funnet ut) er å sett kassa i 1. framme i motorrommet. Så får du en medhjelper til å holde spaken i 1. posisjonen, tett inntil reverssperra og så trer du på det vertikale staget på splinesen. Da bør du i alle fall ikke ha 1. innenfor reverssperra. Dersom dette likevel skjer flytter du det vertikale staget en spline mot høyre (og håper at du greier å legge inn 5. også;)).

 

I ettertid har jeg bytta ut alle plastledda på giroverføringene mine med uniballs fra Clas Ohlson (slik J-A foreslår ovenfor). Da har man også litt å justere på, dersom man - mot formodning - ikke kommer i mål allikevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har holdt på en del med dette jeg og;). Det er bare snakk om en spline ene eller andre veien som gjør utslaget. Jeg har og erfart at det har noe å si hvor langt inn på splinen man trer det vertikale staget (jeg mener da staget man trer inn på den horisontale stanga som går fra bunnen av girspaken og inn mot motorrommet). Det vertikale staget skal i alle fall ikke til bunnen på splinen. Slik er det i alle fall ikke originalt.

 

En god start (har du sikkert funnet ut) er å sett kassa i 1. framme i motorrommet. Så får du en medhjelper til å holde spaken i 1. posisjonen, tett inntil reverssperra og så trer du på det vertikale staget på splinesen. Da bør du i alle fall ikke ha 1. innenfor reverssperra. Dersom dette likevel skjer flytter du det vertikale staget en spline mot høyre (og håper at du greier å legge inn 5. også;)).

 

I ettertid har jeg bytta ut alle plastledda på giroverføringene mine med uniballs fra Clas Ohlson (slik J-A foreslår ovenfor). Da har man også litt å justere på, dersom man - mot formodning - ikke kommer i mål allikevel.

 

Takker for gode tips Andreas har egentlig forsøkt det meste til og med å sette kassen i 1gir og en kompis til å holde spaken i 1 uten hell skal forsøke litt til i morgen har fått laget meg noen justerbare fester nå av gjengestag og orginale plastledd:). alt trøbbelet startet når eg gikk over til short shift noe som var nødvendigt for å kunne benytte downpipen eg har. den følgte faktisk med downpipen : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerbare schtag lager du selv.

Kapp av, gjeng opp og smekk på en liten uniball.

 

Såg ikke svaret ditt før nå av en eller annen grunn:o. takk for tipset det blir sterkt vudert om det ikke blir en ordnig snart:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regna med at en så vidt erfaren Einser-mekker som deg hadde prøvd også det jeg nevner. Vi får krysse fingre og tær for at det hjelper med justerbare stag: ja :. Men som sagt er det hårfint om man har både revers og 5., samtidig som 1. ikke er innenfor reverssperra. Mulig du bare må trekke det vertikale staget et par mm lenger ut på splinesen så er alt på plass:).

 

Du får uansett ha lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regna med at en så vidt erfaren Einser-mekker som deg hadde prøvd også det jeg nevner. Vi får krysse fingre og tær for at det hjelper med justerbare stag: ja :. Men som sagt er det hårfint om man har både revers og 5., samtidig som 1. ikke er innenfor reverssperra. Mulig du bare må trekke det vertikale staget et par mm lenger ut på splinesen så er alt på plass:).

 

Du får uansett ha lykke til.

 

Takker skal forsøke litt ut på spleinesen å se om det hjelper muligt den er litt langt inne nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.