Lekkasje i servopumpe 2.2T

Anbefalte innlegg

Hei! Skulle bytte o-ringen på "kryss-skruen" på servopumpen på S6'en min. Jeg må ha gjort noe galt, for nå sprenger den ut o-ringer så det lekker servo-olje så det holder.

Jekket opp bilen og svinget noen ganger til hver side slik at all luften skulle være ute, fikk nok en liten nedtur med tilgriset motorrom, og sprengt o-ring i kveld.

Noen som har en fiks idé om hvordan jeg skal få luftet systemet (hvis det er problemet?)....

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe lignende problem hos meg (ikke helt lik pumpe), men her var pumpa gåen.

 

Hos meg kjørte pumpa trykk tilbake i tanken....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa mi gjorde det samme som Rune's og di. Kjørte trykket rundt om (tilbake til tanken, ut alle pakninger). Jeg bytta alle pakninger og bytta trykkregulatoren med en fra en 10v-pumpe. Fungerte glimrende etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan o-ring har du brukt? Jeg husker ikke i farta hvilken kvalitet og dimensjon det skal være på den. Men kjøp det pakningssettet til pumpa hos Møller. Du for ikke o-ringen alene. Har vært borti det samme med o-ring fra Tess men den røyk med en gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp ny skrue. Det er delenummer 026 145 541. Denne medfølger det pakning på. Koster 35 kr. Da holder det mye lenger. Byttet på min en til to ganger i året. Var mye billigere det enn bytte pumpe.

 

Grunnen til at du sprenger o-ringer, er at o-ringene du har brukt er for tjukke. Da kommer de ikke ordentlig nedi pakningssetet, og trykket blåser de ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på s6`n min for etpar uker tillbake, tror trikset er som nevnt før å bruke rett o-ring, kjører du forbi fjell om dagen fikser de dette kjapt hos Bil-spsialisten i gamle FLK-bygget, gjorde det kjapt på min...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt lignende lekkasje problemer på min bil, så klok av skade har jeg alltid et sett ekstra med original skrue+o-ring liggende i hanskerommet.

I tillegg lager systemet en "vrælelyd"(vanskelig å forklare!) av og til, som regel i forbindelse med svinging eller nedbremsing. Er dette lyden av at pumpa kjører trykk tilbake i tanken? Er eneste løsning å bytte pumpa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt være at det er problemer med størrelsen ja. Kunne ikke helt se av deletegningen at det er mulig å få tak i o-ringen, bare hele pumpen.

 

Hvem er luringen som holder til i FLK-bygget? Såg en S6 sedan ble rullet ut der i går..

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6`en var min, er Nesse brødrene som har startet for seg selv der i januar, har oppretting, lakkering, delesalg, hjulstillig, diagnosesjekk, etc der. De har ganske trivelige priser på Vag deler, reklamerer med 45% billigere enn andre. Har greie priser på rustfrie eksosanlegg og. se http://www.bil-spesialisten.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt være at det er problemer med størrelsen ja. Kunne ikke helt se av deletegningen at det er mulig å få tak i o-ringen, bare hele pumpen.

 

Hvem er luringen som holder til i FLK-bygget? Såg en S6 sedan ble rullet ut der i går..

 

R

 

Nei, du får ikke kjøpt bare o-ringen, derfor kjøper du hele skruen siden den koster omtrent ikkeno og pakning medfølger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke kjøpt skruen eller o-ringen. Måtte bestille et helt pakningssett til 225,- Får det i morgen, så få se om pumpen blir tett med det.

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke kjøpt skruen eller o-ringen. Måtte bestille et helt pakningssett til 225,- Får det i morgen, så få se om pumpen blir tett med det.

 

R

 

Fikk du ikke kjøpt den? Spurte du etter den med det delenummeret jeg oppga? Den finnes nemlig ikke i delekatalogen for S4, men står vel på A8 med 4,2 motoren, men det er samme skruen. Jeg kjøpte en sånn sist i sommer, selv om jeg så før det at det var noen som hadde fått opplyst at den var gått ut av sortimentet.

 

Problemet med å bare bytte pakningen er at den mest sannsynlig vil gå igjen etter en stund, fra et halvt år til et år. Grunnen til det er at det er en pakning inne i pumpa som har gått og slipper trykk opp mot denne skruen. Skal du kjøpe helt pakningssett hver gang, blir det fort noen kroner ut av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan luft i systemet resultere sprengte pakninger?? pakningen på den fremste "kryss-skruen" på pumpa mi sprakk.kan d være fordi det va luft i systemet? etterpå sleit trykket av gjengene på den fremste skruen(med slange på). ja gjengene var dårlige, men har luft så mye å si??

 

detter er en 100 -90 10v turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.